20140724

Camí del Ferro i Balcó del Canigó, des de la Torre de Batère (França)

Aquest dijous, passem a la veïna França i ens arribem fins a Arles sur Tech, per a la sortida del poble, agafar a la dreta el desviament a Corsavy i Batère.
Deixem els cotxes al peu de la Torre de Batère i agafem a l'esquerra de la Torre, el corriol que ens va baixant, cap a la pista del antic camí del ferro, empleat per les explotacions mineres que hi havia a la zona. Em d'anar seguint les marques grogues i taronja durant tot el camí. Anem trobant construccions que estan marcades amb números i debien ser controls de la via, dintre d'aquest camí utilitzat per les vagonetes amb mineral. També passem per petits túnels, per on anaven les vies. Anem seguint tot aquest camí fins arribar a la construcció més important, anomenat mina de la Pinosa. En aquest lloc, també hi ha una placa commemorativa per la mort a la passada guerra, de un capità Francés i un maqui, a un enfrontament amb els alemanys.
Aquí girem a la dreta i baixem a la part inferior de les construccions, anant baixant i seguint les marques, fins que arribem a un lloc on trobem un pal indicador amb mal estat, que ens indica la direcció al coll de Estanyol, per on ens enfilem per una camí que està força perdut. Mes amunt, veiem que continuen les marques del mateix color que hem anat seguint tot el camí.
Ens puja fins a dalt el coll, on trobem el GR del camí Balcó del Canigó. El seguim uns metres a la dreta, per anar a trobar el refugi i la font de Estanyol. Desfem el camí, per ara seguir.lo direcció a Batère, fins al Col de la Cirère.
A partir d'aquí, deixem el GR que ens baixaria fins a on arriba la carretera asfaltada que hem pujat al matí. Seguim per anar a buscar direcció E. i NE. la carena del Puig St. Pierre i anar seguint cap al Puig de l'Estelle.
Baixem direcció E. per anar a buscar el baixant fins a la Torre de Batère, que ja tenim a la vista.

.Distància recorreguda                      17,3 km.
Desnivell acumulat                            753 m.