20160213

Sortida a la neu: Puig de Dorria, pel Collet de les Barraques

Sortida programada per a la Colla L'Isard de Bescanó, com a clàssica per fer amb neu.
Diguem que de neu, ja n'hem trepitjat, però avui el que ens ha fastiguejat, ha estat el fort vent que des de mitja pujada per la serra de Planès, ens ha començat a bufar.
Finalment som set caminants amb ganes de treure'ns el "mono" de caminar a la neu.
Hem començat a caminar des de la zona d'aparcament habilitat desprès de passar el refugi Corral Blanc. Des del costat esquerre de la carretera, ja puja el PR senyalitzat, que ens porta primer fins a una pista que ve des del coll, que travessem i arribem fins a un pas habilitat del filat, que segueix per la carena. Sense seguir el PR al altre costat de filat, caminem pel costat seguint el filat, deixant-lo a la nostra dreta, entre mig dels pins. Anem pujant i deixem el bosc per sortir a la carena de la serra de Planès. Encara no veiem neu al nostre camí i seguim amunt fins que a la cota 2.200 ja ho trobem tot cobert de neu. No hi ha gruix, i això ens permet anar pujant sense tenir de calçar-nos els grampons.
El vent, cada vegada més fort, ens va tirant la neu a sobre, tant com ens anem enfilant i guanyant cota. En aquestes condicions, arribem més enllà del Pas dels Lladres i comencem a pujar per la pista que va cap a les instal·lacions de les pistes de la estació d'esquí francesa, Puigmal 2600.
Com els cops de vent, cada vegada son més forts, prenem la decisió de no seguir amunt, ja que es desagradable de caminar en aquestes condicions. Decidim de retrocedir, i arribar-nos fins al puig de Dorria. Així ho fem, i desprès de les fotos de rigor, comencem a baixar de cota, per protegir-nos del fort vent. Anem a buscar el camí de pujada, que ara desfem fins als cotxes.

Sortida d'anada i tornada pel mateix lloc.

Distància recorreguda         11 km.
Desnivell acumulat               778m.
Temps efectiu, caminant      4 H.