20101104

Bellmunt

Dia 04 de novembre: Sortida a Bellmunt, des de St. Pere de Torelló

Avui sortim a les 07:00 hores de Girona. Hem quedat, Joan Antón, Rafel i jo. Ens desplacem per la carretera d’Olot fins arribar a Joanetes, on passem pels Túnels de Brancons, fins a la sortida de St. Pere de Torelló.
Arribats al poble, deixem el cotxe al cap de munt del carrer de Bellmunt. Ben pensat, seria millor deixar-lo mes avall, ja que a la tornada hem de pujar bona part del carrer, en desnivell pronunciat, que es millor pujar-lo de bon mati, que desprès al tornar.
Quan acaba l’ultima casa del poble, ja es veu el sender que enfila cap a Bellmunt i a més coincideix que està marcat com a GR. Sortim a les 08:25 hores, les marques comencen a un pal de la llum que queda a la dreta del camí.

Pocs metres més endavant, a mà esquerra ens queda un oratori. Passem pel costat d’un depòsit d’aigua i el camí s’enfila ràpidament a un turonet  (El Pedronet), que està bé per tenir una bona vista enrere, però que no cal pujar, ja que a la dreta s’obre un camí, que ens estalvia pujar i baixar per l’altre costat, per seguir-lo igualment.
El camí està ben marcat, i si en algun lloc i ha dubte, també es troba alguna fita en pedres. Anem pujant pel Serrat de la Perdiu i quan arribem al Coll del Hostal del Malgovern, ens ve per la dreta un corriol pintat en cercle de color carbassa, que s’uneix al nostre GR. Allí coincideix també la carretera que puja al Santuari. La creuem i seguim corriol amunt fent ziga-zagues fins que tornem a sortir a la carretera, que aquest cop la seguim a munt, passant per l’oratori a la Verge de Montserrat, on hi ha un mirador.

Mes amunt hi ha un cartell on es descriu l’espai natural protegit de les Serres de Milany-Sta. Magdalena i Puigsacalm-Bellmunt. Tornem a seguir el sender que s’obre a l’esquerra de la carretera i quan hi tornem a sortir, trobem el paratge de la Font Vidranesa. Seguim camí amunt i encara creuarem alguna vegada més la carretera, però no té pèrdua i arribem fins al pàrking on s’acaba la carretera. Seguim pujant amunt fins al Santuari, des de on hi ha una vista molt bonica: al sud, de la comarca d’Osona; al oest, el Pedra Forca, Moixeró i Cadí; al nord, Sta. María de Besora i Vidrà, i mes al fons la Serra de Milany, amb el castell; al nord-est, Pla Traver i Puigsacalm; al est, la serra de Cabrera i els Aiats. Tot un espectacle de la natura.

Per fer el retorn, baixem fins al pàrking i deixem el camí que hem pujat, a la nostra dreta. Seguim baixant per la carretera i uns revolts més a baix, trobem el pal indicador del camí que hem de seguir, que ens porta a Sant Roc passant pel coll deFont de Xeca i molt més avall, pel Serrat. Arribats a l’ermita, seguim el camí que baixa pel davant del pòrtic, que seguim sense pèrdua fins arribar al Mas Fondevila. Sortim a la carretera vella d’Olot i uns pocs metres més endavant, agafem un corriol que puja per la dreta cap al poble, per on tornem fins trobar el cotxe. Son les 12:36, molt bon hora per tornar a Girona.