20120217

Ferran, pel grau de Sadidorta+Talaixà+cova de la Feixa Closa+St. Aniol

Sortida des del darrer aparcament autoritzat a la pista de Sant Aniol. Creuem el riu pel pont de Valentí i seguim el camí fins a la cruïlla que ens puja fins al grau de Sadidorta. Pugem pel pas encordat i ens enfilem fins al coll de Terres. Seguim pujant fins Ferran des d'on tenim unes vistes esplèndides al Bestracà, pirineu oriental, Coma Negra i Sant Marçal i als nostres peus Talaixà, amb l'església de Sant Martí. Baixada fins Talaixà, on agafem el camí a Sant Aniol. Passem per l'edificació en ruïnes de la Quera. Seguim baixant ia uns 500 metres de la casa, a la nostra esquerra hi ha una roca amb la marca FC i fletxa que indica cap amunt, ens desviem seguint aquest camí i pugem uns 140 metres de desnivell fins al peu de la paret rocosa, allà hi ha la cova de la Feixa Closa que ha de passar-se de genolls i l'altre costat té sortida a la cinglera amb vistes a Sant Aniol, Basegoda i a sota, la riera de Sant Aniol. Desfem el camí que hem pujat i tornem a trobar el que baixàvem i que va cap al Salt de la Núvia i seguim fins a Sant Aniol. El camí de tornada, el fem seguint el camí clàssic, que va pel costat de la riera fins a l'aparcament.