20120224

St. Martí de Corsavell, Basegoda, St. Joan de Bossols, pel Coll de la Teia

L'accés fins al Coll de la Teia, es fa per Albanya, seguint una pista esfaltada i els indicadors cap a Basegoda. Arribats al Coll, aparquem els vehicles i iniciem la ruta seguint un tram de la pista esfaltada, fins que trobem l'indicador cap a St Martí de Corsavell. Després de l'ermita seguim les marques grogues que ens condueixen de nou fins a la pista esfaltada, prop de Can Nou, trobant primer la font per refrescar-nos. Seguim el GR fins al Coll de Basegoda, després les marques grogues fins Pla de la Bateria i pugem al Basegoda. La vista al nostre voltant és impressionant - des del mar per golf de Roses fins entreveure Girona, Banyoles, El Mont, Rocacorba, Cabrera, Ayats, Ferran, Bestracà, Coma Negra, tot el Pirineu,el Canigó, les Salines i l'Albera. Baixem desfent el camí fins a Coll de Basegoda i agafem a la nostra esquerra un camí amb marques grogues, que va carenant la serra de Corsavell, passem pel Puig Escalero i més endavant, a la nostra esquerra iniciem el descens cap al Coll de Daina, passem per sota del Puig dels Moros i seguim camí fins a Sant Joan de Bossols, on iniciem el definitiu descens fins on hem deixat els cotxes.