20120318

La Riba - Grau de Castell - Pla de Castell - Puig de la Força - La Riba

Bonica sortida al Puig de la Força (Collsacabra) amb els companys de Centpeus.
Sortim des d'uns 200 m. després de l'hotel de la Riba, agafant un camí que puja a la nostra dreta i direcció nord cap a la cinglera. A uns 500 m. trobem el pal indicador del corriol que puja cap al Grau de Castell. Iniciem la pujada i quan ja arribem a peu de paret rocosa, s'obre un camí a la nostra esquerra, cap a una lleixa, des d'on tenim vista al pantà. Retrocedim fins al camí de pujada i seguim l'ascens fins arribar a dalt del cingle.
A la nostra dreta, segueix el camí cap a Tavertet. Davant nostre, tenim el Mas Castell. Seguim el camí cap a la nostra esquerra que ens condueix fins al mirador, amb unes boniques vistes al pantà i el paisatge que l'envolta.
Seguim camí fins a trobar l'indicador de baixada al Puig de la Força. A partir d'aquí, el camí no és apte per a persones que pateixin vertigen, ja que el corriol segueix alguns trams per lleixes de la cinglera.
Pugem al Puig de la Força, amb una magnífiques vistes cap a la plana de Vic, amb el Parador de Sau en primer pla. Donem tota la volta al Puig i quan tornem al collet, agafem un corriol a la nostra esquerra, que baixa decididament fins a trobar la pista que ens portarà a la zona de picnic, prop del Club Nàutic i final de trajecte, ja que hem deixat un cotxe per no haver de recórrer gairebé 2 km. de pista esfaltada.