20120309

Volta als cims de Malanyeu (Berguedà)

Aquest dijous vam realitzar la sortida amb el nostre bon amic Narcís Pujades, qui ens guia pels cims de Malanyeu, lloc que es troba al Berguedà i el accés es troba indicat entre Cercs i Guardiola de Berguedà, a mà dreta. Arribats a Malanyeu, deixem els cotxes on acaba l 'esfalt, prop de l'ermita de St Sadurní. Iniciem el recorregut per la pista de Malanyeu a Guardiola de Berguedà, fins arribar a un pal indicador, on seguim el camí cap al Graell de Pujals. Comencem a pujar fins arribar a una paret rocosa, on ascendim a través d'un engorjat equipat amb corda i escala metàl • lica, guanyant ràpidament alçada. Superat aquest pas, seguim la pujada a través del bosc de pins, seguint les marques grogues. Arribem a un altiplà, des d'on s'albira el Pedraforca i les serres del Cadí i Moixeró. En aquest lloc, es troba seguint uns metres a la nostra esquerra, la Forada. Roca singular per la qual a través d'un forat es pot passar a l'altre costat, on hi ha un balcó amb molt bones vistes. Retrocedim i continuem la pujada seguint les marques grogues fins arribar al Graell de Pujals, des d'aquest punt ja anem carenant pel serrat de Fulleracas i el de Sant Miquel, sota un fort vent, que aixeca els fulls de faig caigudes la tardor passada fent poc agradable caminar per les crestes. Arribats al Pas de Malanyeu, decidim escurçar la ruta i no seguir cap a La Creueta. Baixem cap a la font de les Travesses i seguim el camí cap a Malanyeu, final de ruta.