20120714

Valle de Echo. Pic O Risté i Aguas Tuertas

Segon dia per la Vall d'Echo. Sortida des del mateix punt d'ahir, camí de la casa de la Mina. Pugem pel camí del barranc de las Foyas, fins al pal indicador del desviament a Acherito. Nosaltres seguim direcció al Puerto del Palo fins que arribem al coll amb tota la vall de les Foyas i al fons el Port. Aquí, en lloc de seguir cap al port, girem direcció SE direcció al track que portem al GPS, que pujava per las Peñetas. Un cop recuperat el track, nosaltres seguim pujant direcció E, en lloc de seguir un filat que puja decididament. Més endavant, hem decidit pujar també cap al filat per seguir la carena, pujant cap al pic O Risté, on fem un altre descans.
Igual que ahir, tota la vessant francesa segueix plena de núvols, que no deixen cap visibilitat. Hem decidit seguir per la carena, en direcció S i al coll de la Conarda, prenem la decisió de passar a la vessant de Guarrinza i baixem cap a la zona de Cubilar del Fayo, sense cap camí definit, més aviat seguint traces del bestiar, seguim cap al fons del barranc del Mallo Blanco i comencem un decidit descens, deixant-lo a la nostra dreta, cap al Mallo Blanco.
Arribats al fons de la vall, decidim seguir la pista que puja cap a Aguas Tuertas per veure aquella bonica vall. Quan estem a uns 300 mts. de l'entrada de la vall, comença a aparèixer la boira, de manera que un cop en el mateix, tot just podem albirar els meandres del riu, fer una foto del dolmen d'Aguas Tuertas per testimoniar la nostra presència i tornar per tota la pista que baixa a Guarrinza, fins al cotxe.
El track que hem marcat avui, no és recomanable seguir-lo, perquè té molts trams que segueixen traces d'animals. Entre ells, els 700 mts. de descens a la vall.