20120827

26-08-2012 Tour del Gran Paradiso

Un any més hem organitzat la sortida d'una setmana que contractem a l'empresa CAIRN (http://www.cairn-fr.com/) l'ultima setmana d'agost.
Aquest any, hem decidit de fer el Tour del Gran Paradiso (nom del pic emblemàtic 4.061 m.). Una travessa, on hi passem 7 dies i 6 nits allotjan-nos a refugis. Aquesta ruta, comença en territori Francés a prop de Bourg Saint Maurice i ja el segon dia, entra a territori Italià, per la Vall d'Aosta, al Piamonte. En aquest territori es reconeixen dues llengües oficials, el francès i el italià. Aquí es troba el Parc Nacional del Gran Paradiso, amb una extensió de 70.000 Ha. que agrupa a 5 valls situades al sud del Mont Blanc.
Finalment, al grup que sortim de Girona hi som la Rosa, Salvador, Joan Anton, Martí, Emili i els dos nou vinguts Antoni i Marc. Ens desplacem amb la furgo fins Bourg Saint Maurice poble que es troba molt a prop de la frontera amb Itàlia.

Dia 26 d'agost

Avui dia 26, a les 10:30 ens reunim amb la nostra guia Elodie, que ens acompanyarà per tercer any consecutiu i també coneixem a la companya Sandra, que portarà la logística amb el portador "Picaso", que ja ens va acompanyar a Dolomites.
Sortim des de Bourg Saint Maurice amb la furgo de Cairn i ens porten fins a Le Miroir, des d'on iniciem la nostra travessa. Etapa Le Miroir fins al refugi l'Archeboc.
Comencem a caminar per una pista que ens porta per Plan du Pré i Le Crot. A partir d'aquí la pista ja nomes es transitable per als senderistes i vehicles 4x4; passem per  Les Fontaines d'en Haut i quan ja ens acostem a La Mote -on es troba el refugi l'Archeboc-, trobem un pal indicador a la nostra esquerra, que ens senyala camí per pujar a un llac. Decidim fer una pujada per conèixer el Lac Noir, que es troba rodejat de pics importants, com son el Becca du Lac (3.403 m.) i el Bec de l'Ane (3.214 m.). L'esforç ha merescut la pena i ens hi passem una estona contemplant l'entorn. Desfem un tram del camí de pujada, fins trobar el pal indicador del encreuament que en portarà directament al refugi de l'Archeboc, final d'aquesta primera etapa.

Distància recorreguda: 12,3 km.
Desnivells acumulats: + 1.284 m. i - 484 m.

Cartografia: Carta dei sentieri 1:25000 nº 3 (Valgrisenche - Val di Rhêmes - Valsavarenche ovest)

Enllaç al àlbum de fotos, participat pels fotògrafs de l'expedició: