20120829

28-08-2012 Tour del Gran Paradiso

Tercer dia de la nostra travessa. Etapa del refugi de l'Epée al refugi Mario Bezzi.

Sortim com tots el dies, a les 8 del matí, del refugi de l'Epée, desfent l'ultim tram de la ruta d'ahir. El dia segueix sent magnific i ens permetrà gaudir de les magnifiques panoràmiques que s'obren al nostre pas. Al pla que hi ha sota el refugi, podem veure diverses marmotes, que corren a amagar-se quan ens veuen.
Comencem a fer la baixada i trobem una cruïlla, on seguim el camí que comença a pujar en direcció sud i deixem a la nostra dreta el que varem pujar ahir, el que seguim avui es el nombre11 i es una ruta on anem fent una balconada per sobre de la vall de Valgrisenche.
En el primer tram d'aquest camí, queda a la nostra esquerra el Monte Forciaz i la glacera del mateix nom i es per aquest tram, que trobem una mata de flors edelweiss (flors de la neu). Mes endavant trobem un altra cruïlla i a la nostra esquerra, direcció est, queda el camí que puja al Bivacco Ravelli, amb el nombre10.
Nosaltres seguim direcció oest, i desprès de planejar per aquest altiplà, comencem a fer pujada cap al col de la Becca Refreita que es una carena sense desnivells, que va des de sur est a nord oest. Des d'aquí les vistes son impressionants, tan pel que em deixat enrere, com pel que tenim al altre costat de la vall.
Desprès d'un descans i contemplació de les panoràmiques, comencem a baixar seguint el camí ben fresat i mes avall, passem pel riu que baixa des de la glacera Giasson, on podem veure l'efecte de l'erosió del gel i aigua.
Desprès de la parada per dinar, decidim de fer un puja i baixa fins al llac de Sant Martino. Agafem la variant 12 A que ens puja fins al llac, on fem un descans i aprofitem per contemplar les boniques panoràmiques que tenim al nostre voltant.
Agafem el camí de baixada fins a la cruïlla amb el nombre11 i seguim direcció al refugi Bezzi que es troba al fons de la vall.

Distància recorreguda: 13,3 km.
Desnivells acumulats: + 704 m. i - 765 m.

Cartografia: Carta dei sentieri 1:25000 nº 3 (Valgrisenche - Val di Rhêmes - Valsavarenche ovest)