20120901

31-08-2012 Tour del Gran Paradiso

Sisè dia de la travessa.. Del refugi Savola al refugi Vitorio Emanuele II.

Sortida a les 8 hores i de moment, el dia està be. Sortim del refugi direcció nord est, per la carretera i pista 9 on, un km. més avall hi ha un cartell indicador, allà agafem la senda 3, posant-nos a la vall del Nivolet. Per aquest pla hi veiem quantitat de marmotes, anem baixant seguint el curs del riu i mes endavant ens trobem un grup de cases derruïdes, fetes amb pedra seca. Li donaven nom al poble de la vall -Nivolet-, per la seva construcció devien ser utilitzades pels pastors. Desprès d'uns 10 minuts més de baixada, ens trobem a la nostra dreta, direcció est, la bifurcació 2A que surt cap al Gran Collet.
Nosaltres seguim la nostra senda 3 que segueix baixant en pendent suau, fins arribar a la Croce dell' Arolley.El nom li ve donat pel cim d'una carena muntanyosa, situada a la nostra dreta, direcció sud. Es una creu de fusta , situada just al final d'aquest altiplà, amb un mirador impressionant a sobre la vall de Valsavarenche. Es troba abans de fer una baixada en pendent pronunciada, de quasi 400 m. fins a la zona d'aparcament de Pont, situat a la vall , on ens esperen Sandra i el Picaso.
Aprofitem que hi ha un bar i botiga, per dinar, perquè ja ens ha començat a ploure aigua neu un altra vegada.
Quan ens deixa una estona la pluja, comencem a caminar de nou, per fer la pujada cap al Vitorio Emanuele II, mentre observem que la muntanya ha quedat ben enfarinada. El sender que ara seguim per pujar es el nombre 1  que desprès d'un desnivell d'uns 750 m., primer pel mig del bosc i desprès seguint els prats i roquissals, ens deixa al refugi.
Aquest es un refugi emblemàtic, doncs es d'on, normalment es fa la pujada al Gran Paradiso. Te una forma de lipse, amb planta i tres pisos. De fet està força ocupat, per muntanyencs que alguns ja han fet cim avui i d'altres que confien fer-ho demà, però les previsions atmosfèriques no son bones per intentar-ho. Fa vent força gelat, per la nevada de la tarda i s'espera més neu per aquest vespre.

Distancia recorreguda: 14,3 km.
Desnivells acumulats: + 751 m. i - 569 m.

Cartografia: Carta dei sentieri 1:25000 nº 3 (Valgrisenche - Val di Rhêmes - Valsavarenche ovest)

Enllaça al àlbum de fotos: