20120907

Serra de Madrès (França)

Aquest dijous i desprès de la tornada dels Alps, hem decidit d'anar a la Serra de Madres, al Capcir, en territori Francès.
Sortim de Girona, autopista fins a Perpinyà i la N116 fins Olette, on agafem la D4 fins a Sansa i desprès la pista fins al Coll de Sansa, punt d'inici de la nostra ruta.
En aquest punt i arriben 6 pistes. Nosaltres sortim direcció N per girar un poc més endavant cap al E. seguim aquesta pista fins trobar una fita a la dreta, on comença un camí que puja per dintre el bosc primer direcció E., per anar girant cap al NE. sempre per dintre bosc, més cap a munt, comencem a veure senyals del GR, que més o menys anem seguint fins arribar a dalt a la carena. Aquí mantenim la direcció NE i passem pel Roc Coscouné i el Serrat de L'Ours fins arribar al Col des Gavaches. Anem girant en direcció E. i ja tenim a la vista el pic de Madres; fem la pujada i ja hi som. Aprofitem per  protegir-nos a darrere la protecció de pedres que hi ha i fer un descans. Mentre, ens arriba un grup de francesos que pugen direcció SE. seguin el GR variant del Capcir.
Nosaltres seguim camí, resseguint el camí que dona la volta al circ i arribem al Roc Negre i desprès girem direcció S. cap al Clot Rodon. Mes avall i seguin el GR, veiem a la nostra esquerra i direcció E. el Lac de Nohèdes i el Gorg Blau. Seguim caminant cap al Refugi, passant per la Font de la Perdrix, que està gaire bé seca. Dinem al costat del Refugi, un mirador amb vista al Lac d'Evol i el circ que l'envolta.
Desprès desfem un tros de camí, fins trobar novament el GR direcció NO mentre caminem pel altiplà i fer la baixada, girant al SO fins al fons de la vall. Passem pel refugi Pla de Grill, que deixem a la nostra esquerra i més endavant el sender es converteix en camí que acaba empalmant amb la pista que ens tornarà al Coll de Sansa, en direcció oest.
La tornada, la fem seguint la pista que ens baixa a tocar al poble de Réal, per seguir cap a Mont-Louis i baixar per la N116 cap a Perpinyà i Girona. Aquest es el camí mes apropiat per aquesta sortida, doncs el que hem fet aquest matí per Olette, es una carretera molt estreta (a molts de trams nomes hi passa un vehicle) i amb moltes corbes.