20121019

Volta pel Tagamanent

Avui el temps amenaça pluja. De fet al sortir de Girona, ens cau un plugim que ens fa pensar en que potser hem equivocat el pronòstic. Afortunadament, quan passem a la Plana de Vic, el dia canvia completament i el cel es molt mes clar de núvols.
Ens dirigim a a Aiguafreda. Sortim del poble seguint el GR5 que ens va pujant per la serra de Planelles, passant per Puig Agut, Puig Ponents, Turó dels Reis i Pla de Penjacans, per arribar a veure sobre el turó, l'església de Tagamanent. Per pujar-hi, hem de donar la volta, seguint el GR fins al Collet de St. Martí, des d'on hi ha el camí de pujada.
Des de dalt hi ha una bonica panoràmica als cingles de Bertí i la vall des d'on pugem. Desprès d'esmorzar i contemplar l'entorn, desfem el camí fins al coll de St. Martí i seguim pel GR cap al Pla de la Calma.
Passem pel Bellver (masia convertida en restaurant),  desprès per la de l'Agustí i seguim fins al Pla de la Llacuna. Com el cel està força tapat cap a dintre al parc de Montseny, decidim no seguir cap al Sui, on pensarem anar.
Trenquem per una camí que surt a la nostra esquerra, en direcció al Bellit, un altra masia molt gran i seguim el camí de baixada cap a Aiguafreda, passant pel Pla de les Vaques, Carena del Bellit i mes avall trobem dos canteres. Seguim el camí pel Pla dels Llobins, passant pel costat del càmping l'Avencó i entrem al poble fins al cotxe.

Sortida circular.
Distància: 19,9 km.
Desnivell acumulat: 832 m.