20121121

Bassegoda, des de Coll de Faja

Sortida matinal de unes 4 hores. L'aproximació la fem per Sadernes, agafant la pista que puja a St. Andreu de Guitarriu. Arribats a l'ermita, seguim fins a dalt al Coll de Faja, on deixem el cotxe.
Comencem per la pista que puja a l'esquerra nostra des de el mateix coll. El camí està marcat per Itinerannia i nomes cal anar seguint les marques grogues. La pista la deixem ben aviat i anem seguint el corriol que la travessa en alguna ocasió i que ens portarà cap al Treu Gros. Des d'aquí fem baixada cap al Coll d'Alp i seguim cap cap al coll d'Espinabell. Entre aquests dos colls, el camí està una mica brut i caldrà anar amb compte amb les enganxades.
Arribats al Coll d'Espinabell, seguim el camí marcat i mes endavant sortim al camí que puja des de Cal Agustí de Riu i seguim un tros la pista, per acabar de pujar fins al Coll de Riu.
Des d'aquí, agafem a la nostra esquerra el camí que puja per la tartera fins al peu del Bassegoda i desprès hi pugem pel pas equipat amb cadenes. El dia es esplèndid i ens permet gaudir de les magnifiques vistes que hi ha a tot el nostre voltant.
La baixada la fem pel Pla de la Bateria, perquè de pujada hem relliscat força per que el terra es moll de la pluja d'ahir. Seguim la pista fins al Coll de Riu i a partir d'aquí desfem el camí fins al Coll de Faja.

Distància recorreguda:  10,5 km.
Desnivell  acumulat:  720 m.

Enllaç al àlbum de fotos: https://plus.google.com/photos/112587776376115529259/albums/5814799255670225729