20121206

El Martanyà

Bonica volta al Martanyà, des de l'ultim aparcament autoritzat de la pista de Sadernes a Sant Aniol.
Sortim des del aparcament i seguim la pista en direcció a Sant Aniol uns 500 m. fins que trobem a la nostra dreta el camí que surt des d'un pal indicador, direcció al Bassegoda. El camí va pujant fent ziga zagues fins al Queret, on ja va planejant fins a Sant Feliu de Riu, ermita romànica del segle XII. Seguim el camí que ens baixa fins a la pista que puja cap a Coll de Riu i la anem seguint fins arribar a La Plana, on anem a buscar un corriol direcció nord, que ens porta fins al roure de Can Agustí. Seguim un camí que gira cap al oest i a uns 100 m. el deixem girant a la dreta i s'enfila decididament. Passem per sobre les Estunes i anem pujant fins a la Pedra Dreta, un mirador excepcional cap a la Garrotxa nord (Puig d'en Coll, serra de Banyadors, coll de Principi, etc). Fem l'ultim desnivell i ens plantem a dalt el Martanyà. Es un pic que té vistes reduïdes solament a la cara nord i la resta està tapat pels pins.
Seguim el camí que segueix des del mateix cim i que baixa sense estar massa ben senyalitzat, direcció oest. El seguim amb el GPS orientat amb el mapa Alpina que hi te carregat. Uns metres mes avall, retrobem el camí que va baixant direcció oest fins arribar al Cingle Trencat on gira direcció sud est i desprès al est, fins arribar un altra vegada al roure de Can Agustí, on desfem el camí, baixant aquesta vegada per la pista fins a baix al pont de Valentí i desprès al aparcament on tenim el cotxe.

Ruta circular.
Distància recorreguda:  13,4 km.
Desnivell acumulat:       841 m.