20130126

El Talló des de l'Hostal del Bac

Desprès de 2 setmanes sense poder anar a la muntanya, avui tinc la oportunitat de poder-ho fer amb uns companys que solen sortir els dissabtes i m'han acceptat amb ells.
Fem l'aproximació per la carretera de Castellfollit a Oix i al trencant de la Vall d'en Bac, agafem la carretera que ens puja fins a Coll de Carrera i desprès baixem fins a l'Hostal, on deixem els cotxes.
Comencem a caminar baixant cap a Cal Ferrer, passant per un petit pont per sobre la riera i entrant al pati de la casa, per anar a buscar el corriol de pujada, per la part de darrere de la casa. Hem de passar per sota un filat que hi ha, per desprès anar seguint el corriol que puja direcció nord oest i mes amunt fem un gir direcció nord i anem baixant cap al Clot de Llongarriu, girar direcció est per desprès començar a pujar en direcció nord est, passant per la Màniga i anar a trobar el Pujant del Matxo, on a la nostra dreta puja el camí que surt des de la carretera a Beget. Anem seguint el camí fins a trobar el Pujant del Burro i arribar a dalt al pla dels Solanets de Llonganya, on ens trobem el camí apte per a 4 x 4.
Aprofitem per fer un descans i esmorzar i desprès seguim aquest camí fins als Plans de Resclusanys, on el deixem i agafem un altre que va cap al oest fins al Camp de la Jaça, on agafem el corriol que puja direcció sud, pel mig de les fagedes fins a dalt el Talló.
Seguim de baixada cap al Coll Verd, en direcció sud oest i baixem fins al Triadú, des d'on ja veiem el conjunt de Sant Andreu de Porreres un poc més avall. Des del Coll de Triadú ens hi arribem per veure la reconstrucció que s'hi està fent i tornem fins al coll, per anar baixant direcció sud est, pel Serrat d'en Guilla fins abaix la carretera, a l'altura del Pont de Llongarriu, per anar seguint-la direcció al Hostal.

Ruta circular
Distància recorreguda: 11,5 km.
Desnivell acumulat:     893 m.