20130131

Serra de Verdera o de Roda

Avui tenim un bon dia per fer aquesta bonica sortida. Hi ha companys de la Colla que no la coneixen, per tant mereix de repetir-la.
Sortim des del poble de Palau-Saverdera direcció est, seguint un camí marcat amb pintura groga i que va cap al El Mas Fumats. Arribats a l'urbanització, anem seguint cap al est, pel carrer Catalunya i finalment el carrer Eivissa, que no te sortida. Arribem a una re-plaça, on hi ha una caseta de garatge al davant nostre. Per agafar el camí passem pel costat esquerre de la caseta i a pocs metres, ja agafem un camí que puja des de la carretera de Roses a Cadaqués i que també està marcat amb pintura groga. Passem per darrera la tapia de l'ultima casa de l'urbanització i enfilem per l'esquena de la muntanya que puja al Puigsaquera i desprès resseguim cap al Puig de Queralbs. des d'on ja tenim visió de la plana del Empordà i per la part de darrera, Port de la Selva i cap al Cap de Creus.
Anem seguint la carena cap al cim de Roda i al Castell de Sant Salvador. Fem la baixada pel camí cap a Sant Pere de Rodes, però el deixem uns metres mes avall, per agafar un altre camí que surt cap a la nostra esquerra i que continua carenant i ens baixa directe al Mas Ventós.
Aquí aprofitem per descansar i dinar, gaudir de les boniques vistes al Empordà i del esplèndid dia que ens fa.
Desprès seguim camí cap a Sant Onofre, per veure l'ermita i seguir baixant cap a Palau Saverdera, on tenim els cotxes.

Ruta circular.
Distància recorreguda: 14,1 km.
Desnivell acumulat:     725 m.