20130221

Sant Quirze de Colera. Una volta per l'Albera

Avui, hem decidit d'anar a fer una volta per l'Albera, feia temps que no estàvem per la zona i hem preparat una volta circular. Fem l'aproximació per Garriguella i Vilamaniscle, seguint els indicadors direcció Sant Quirze de Colera.
Sortim des de Sant Quirze, creuant al altre costat del rec, i pugem cap a la font del Convent. Des d'aquí el camí està marcat de color groc i ha un indicador direcció Coll de Pallerols. Seguim pujant de manera continuada per aquest corriol fins a dalt al Coll. Fem un petit descans i seguim el corriol a la nostra esquerra, direcció nord (segueix pintat en color groc). A uns 300 m. més enllà, veiem a la nostra dreta, a uns 25 m. del camí, un indicador que senyala la Font Jordana. Nosaltres seguim pujant i un poc més amunt ens trobem un refugi a la vora del camí. Seuim pujant i el camí fa un gir cap a la dreta (est) i  va a parar al Coll del Teixó i des d'aquí, girem al oest i acabem de pujar al Puig d'en Jordà, on esmorzem. Des d'aquí dalt Hi ha vistes al Puig Neulós, a la Costa Vermella i a Banyuls al nord, a la serra de la Balmeta al est, cap al sud la zona de Vilamaniscle i al oest la Garrotxa, encara que avui està una mica tapat per boira i núvols i la visibilitat no es bona.
Desprès del descans, seguim baixant el camí cap al oest i desprès a nord, fins trobar el Coll del Torn. Passem per sota el Puig del mateix nom i aquí tornem a guanyar altura (uns 100 m.) per arribar al Puig de la Calma, aquí ja tenim a la vista el Mas Pils i el Coll de Banyuls, per on baixarem, seguint les marques grogues.
Des del mateix coll i per sota del bunker que hi ha (que es deu fer servir de refugi), baixa el camí marcat amb groc, fins a tocar el Mas Pils. Aquí ja ens trobem a l'esquerra marcat el GR, es una pista i corriol que ens pujarà fins al Coll de la Plaja i desprès ja comencem a baixar, primer seguint la pista i desprès per un corriol  que surt a la nostra dreta (sempre seguint GR), fins a Sant Quirze, on dinem.