20130321

Cova de L'Orri - La Suca - Gorg Blau

Bonica sortida per la Garrotxa propera a L'Orri. Aproximació per l'autovia d'Olot fins a la sortida d'Argelaguer i desprès per la carretera GI-523 cap a Tortella i des de el poble, agafar la pista que puja cap a Monteia i L'Orri. Deixem els cotxes al coll de Bec.
Des del mateix coll, comença a baixar una pista direcció nord-oest i desprès gira a l'est que va a parar al Torrent del Orri. Trobem una bifurcació de pistes, hem d'agafar la que puja a l'esquerra i quan arribem al  primer revolt pronunciat girant cap al oest, hi ha el camí marcat amb color vermell que ens porta planejant cap al est fins a la cova de l'Orri.
Desfem el camí fins a la pista i seguim pujant-la fins una cruïlla on hi ha camí direcció al est. Nosaltres hem d'anar direcció oest i el camí ens porta fins a la vista de l'Orri. Aquí hem de girar cap al nord primer i desprès al est, per agafar el camí que ens porta fins a La Suca.
Des d'aquí hi ha una bona vista, cap al Bassagoda, serra de Corsavell amb St. Joan de Bossols, les Salines, Tossa d'Espinau i Mare de Déu del Mont.
Tornem a desfer el camí tot i que veiem un camí marcat amb vermell, que baixa decididament cap a la vall del Borró. Arribats al pla del Orri, girem cap al nord-est fins acostar-nos al peu de la cinglera. A partir d'aquí el camí no està bé senyalitzat i es perdedor encara que hi ha alguna fita i restes de pintura vermella a alguna pedra. Ens va baixant i també planejant per sota de la Suca, fins trobar el Escaler del Orri; possiblement per aquí baixa el camí que hem vist a dalt.
A partir d'aquí el camí baixa de forma molt decidida fins a baix la riera del Borró. Quan hi arribem, tenim de seguir uns metres riera amunt ( a la nostra esquerra) per anar al gorg Blau i el seu saltant (que ara no baixa).
Retrocedint uns 10 metres abans del gorg i a la nostra esquerra, surt direcció est, el camí que ens va pujant a  través d'antigues feixes, cap a Can Barral . Arriba un punt, on el camí segueix a la dreta (cap al sud-est) i ens portaria per l'escaler de Can Barral, cap a Lliurona. Nosaltres seguim a l'esquerra (nord-oest) i el camí primer planeja per desprès anar baixant cap a la riera del Borró. La travessem i uns 10 m. més amunt, trobem el camí a l'esquerra, que comença a pujar en diagonal, direcció nord-oest fins a trobar el camí que ve des del cingle de Can Garrofí. Està mes fressat i va girant a sud, rodejant el Pla del Arç i comença a baixar cap al est fins arribara la riera del Bac de Socarrats. Aquí aprofitem per fer el descans i dinar.
A partir d'aquí seguim una pista direcció nord-oest i que mes amunt trobem un corriol que puja fent un gir cap a sud i que ens portarà a la pista de l'Orri. Passem per darrera de la casa, a una cota més alta, rodejant-la, per baixar a trobar la pista que ens portarà a Coll de Bec, passant primer per la Font de la Vorada.

Distància recorreguda  13,7 km.
Desnivell acumulat      659 m.
Temps efectiu, sense parades 5 h. 38'

Enllaç al àlbum de fotos