20130530

La Mola

Aproximació per la AP-7 fins a la sortida Sabadell-Terrassa. Anar per l'autovia fins a Terrassa i agafar la sortida a Matadepera. Desprès seguir direcció Parc Natural de Sant Llorenç, fins al coll d'Estenalles, on hi ha un gran aparcament per als cotxes.
Sortim pel costat de la casa del Centre d'informació del Parc Natural i seguim el PR principal (blanc i verd) direcció a La Mola, per la pista asfaltada. A uns 250 m. surt a l'esquerra un corriol que va direcció al Montcau i a uns 200 m. més enllà agafem a la nostra esquerra un altre corriol que va direcció als Cortins. El corriol va passant per la roca i se'n dintre fins a un petit coll. Passem al altre costat, i el corriol va baixant fins a un punt on es bifurca. Agafem cap a l'esquerra per anar a rodejar els Cortins, passem per sota una balma. Quan som a la cara nord, hi ha el camí habilitat per pujar-hi (està equipat).
Primer esmorzem i desprès fem la pujada. Desfem camí i desprès de la balma, el camí gira a nord. Baixem uns metres (pintura vermella) el deixem, i agafem el camí que passa al altre costat del baixant d'aigua (està sec) i està molt fressat i anem seguint direcció a les roques de la Coca. Un cop rodejades les roques, el camí gira direcció sud, per anar a buscar el Coll D'Eres. Des de aquí seguim el camí principal fins a La Mola. No te pèrdua, doncs està marcat contínuament amb postes indicadors. Arribats a La Mola, aprofitem per dinar  i descansar.
Desfem el camí fins arribar al indicador cap a la nostra dreta, per anar als Óbits i a la Font Flàvia. Seguim el corriol per retornar al camí principal, que seguim fins al Coll d'Eres. Aquí agafem la pujada al Montcau i baixem pel costat oest, per anar a trobar el camí per on hem passat aquest matí, que desfem fins als cotxes.

Sortida de anada i tornada pel mateix camí, amb alguna petita variant.
Distància recorreguda           19,4 km.
Desnivell acumulat                739 m.