20131024

Espinavell - La Preste, per Coll Pregon-

Aproximació per Carretera de Camprodon a França. Desprès de Molló, el desviament a ma esquerra, cap a Espinavell. Deixem el cotxe a la part alta del poble, a una zona d'aparcament de cotxes.
Comencem seguint el camí que està marcat a un pal indicador que hi ha al inici del carrer d'Amunt. Desprès de pujar-hi, queda ben entès el perquè del nom. Sortim a la part alta del poble i anem seguint el camí marcat amb grog, que ens va pujant fins a passar pel costat del dipòsit del aigua i seguim fins a trobar una pista, que seguim fins trobar una cruïlla. Seguim per la dreta, l'altre, serà el de tornada.
Seguim aquest camí, que ens portarà a un camp gran, aquí hem de seguir el camí que s'endevina pel costat del marge. Anem seguint el camí i les marques grogues, fins arribar a un filat, el passem i desprès seguim un corriol que puja, direcció nord,  pel costat del filat i que desprès gira a nord est. Es un corriol molt ben definit i que ens pujarà fins a Coll Pregon.
Arribats al Coll, seguim el camí de baixada cap a La Farga. Està molt ben traçat i va fent llaçades fins arribar a baix a la carretera. Travessem la passarela  i al altre costat, per la vora de la font, puja el camí que ens porta a la carretera dels Banys. Passem per tot el complex hoteler i anem a sortir a una zona d'aparcament. Hi ha pal indicador de la direcció a Coll de Siern. Seguim  la pista, fins a trobar l'indicador del corriol que puja fent llaçades i creuant pistes, fins a dalt al Coll (hi ha marques grogues a cada encreuament). Es de molt bon pujar i preciós pel paisatge de bosc, i vistes al Costabona i Crestes de Rotjà.
Arribats a dalt, seguim cap a la nostra esquerra, per la carena i direcció est, per anar al Cim de Portabella, des d'on tenim vista al coll Pregon i a baix, als Banys. Des de aquest punt, fem la baixada per anar a buscar la pista que veiem a baix, primer al oest i desprès a sud cap al torrent de Comalada, fins a trobar la pista. La anem seguint tot baixant, fins a trobar un corriol a la nostra esquerra, que ens porta al oratori de Sant Joan.
Tornem a la pista que anem seguint fins a trobar el punt per on hem pujat aquest mati i acabem de desfer camí fins als cotxes.
Es una volta molt bonica, pels paisatges aeris, a dalt la carena i els boscos i camins que hi ha a la part francesa.

Sortida circular.
Distància recorreguda           15,3 km.
Desnivell acumulat                1.028 m.