20131002

la Serra Cavallera, des de Camprodon.

Aquesta setmana, les previsions per dijous no son molt bones, així que decidim fer la sortida en dimecres.
Arribem a Camprodon i deixem els cotxes a un aparcament que hi ha passat el túnel, direcció a Llanars.
Comencem a caminar, retornant pel túnel i a la sortida, agafem el trencant de carrer que puja a la dreta i a la corba tancada, hi ha el corriol PR 190 que puja molt dret cap a la carena. En un hora fem més de 400 m. de desnivell, entre bosc de pins i molt de boix. Desprès ja sortim a la carena i tenim les vistes espectaculars a les dues vessants. Tenim vista a l'Abella i Llanars i al davant nostre, la carena amb els diferents plans i lloms que la conformen.
Passem pel Pla de la Pica, Pla Fondo,  Coll Salarca, Serrat del Evangelis i la Pedra dels tres Bisbes, per baixar cap al Coll del Pal.
Abans d'arribar a baix al Coll, a la dreta i un poc més avall d'un filat que hi ha, surt el camí del PR 189 que ens portarà, primer direcció nord i desprès al est, per la vall i els seus Plans. Al ser una vall molt oberta, les vistes també son mol boniques des de baix. A la nostra dreta, anem veien tota la serra que hem carenat i l'esquera, la serra del Mont-Roig i la de Sant Bernabé. El camí ens porta fins a l'Abella i desprès a La Roca, passant per dintre el poble i sortint per un corriol que ens baixa fins al pla, on agafem un camí que va molt proper al Ter i ens portarà fins Camprodon, sortint al final del carrer del lloc on tenim els cotxes.

sortida circular
Distància recorreguda                21.1 km.