20131107

Bergadà: Puig Lluent, des de Sant Jaume de Frontanyà

Bonica sortida cap al Berguedà. Anem a fer una excursió que hem dibuixat sobre mapa.
Fem l'aproximació des de Girona, per l'Eix C-25 fins a Vic i desprès l'autovia C-17 cap a Ripoll. Abans d'arribar-hi, a l'esquerra, carretera C-26 fins a Borredà i agafar la BV-4656 (9 km.) fins a St. Jaume de Frontanyà. Deixem els cotxes al aparcament que hi ha a sota l'església.
Sortim del poble, direcció Can Vicenç, però quan hi som, ens adonem que el PR que hem de seguir, ens ve per darrera la casa i nosaltres, hem anat pel davant. Ho corregim, passant un filat que hi ha i a partir d'aqui  ja seguim el PR que ens puja al Collet de Sant Jaume, on tornem a trobar la carretera, que hem de seguir durant aproximadament 1 km. fins al Coll de la Bataiola, on a la nostra esquerra, segueix el PR que anem seguint fins arribar a un lloc on a la nostra dreta, passant un filat que hi ha, surt un camí que puja cap a la masia Santa Eugínia, on hi ha les restes, al seu costat i per sobre, de l'ermita de Sta. Euginia, avui en runes on només hi queden les parets. Desfem camí fins al filat on hem deixat el PR i el seguim fins a trobar una cruïlla, on seguim recte direcció oest, deixant el PR. Anem cap al Collet de la Qüestió seguint per la pista  i quan arribem al coll, tenim una cruïlla de camins, agafem el de la dreta per anar a veure el que al mapa figura com esglesiola de Sant Cinto. Està annexada a la masia de Montclús de Dalt i actualment integrada en les edificacions de la finca. Desfem camí fins la cruïlla.
Seguim uns metres per la pista, sortint a un prat on hi ha un gran dipòsit d'aigua pels bombers, mes endavant trobem cruïlla. Agafem el de l'esquerra, que va direcció sud pujant la pista entre unes boniques fagedes, passem pel Clot de la Font del Faig i sortim a dalt a la carena, al Pla Fondo de Baix, on hi ha una cruïlla. Seguim a la dreta, direcció oest pel GR i PR, passant pel Pla Fondo de Dalt, tenim a la vista el  Cap del Puig Lluent i el camí ens hi puja rodejant-lo pel seu darrere. Des de dalt, podem gaudir d'una esplèndida vista de 360 º a un entorn preciós.
Desfem camí fins al Pla Fondo de Baix i seguim direcció est el GR i PR i passem per la Collada de Fatjabranca i el Pla del Capellà. Compte al arribar a aquest lloc, el camí va pel costat d'un filat i hem d'estar atents, perquè hi ha una porta al filat, amb les marques de PR i GR; aquí hem de passar al altre costat, per on segueix el camí. Abans de passar-hi, baixem uns metres a un prat, per dinar.
Seguim aquest camí de baixada que ens porta al coll de la Creu Melosa i seguint el GR baixem a can Frontanyà, casa rural. Aquí deixem la pista per un trencall a ma dreta, per tornar a sortir-hi, mes avall. Seguim la pista uns 300 m. i desprès i seguint el GR agafem un corriol a la dreta, que ens acaba de baixar a Sant Jaume de Frontanyà.