20131130

Serra de Marboleny, per Les Preses

Sortida matinal molt bonica, per la Serra de Marboleny. Trobada de la Colla, al VertiSol de Les Preses, per fer els cafès amb llet i comentar la ruta.
Sortim des de la part alta del poble, deixant els cotxes a un carrer que va cap al càmping Natura, a tocar del poble.
Comencem a caminar,  passant pel costat de Cal Bord i seguim pista asfaltada fins a el Ballot, on comença el corriol anomenat Camí dels Bous, senyalitzat a un pal indicador. El camí va pujant fins trobar la carretera a Xenacs, seguim pujant pel corriol fins a sortir una segona vegada a la carretera, a l'altura de la Trona del Rector. Aquí ens enfilem bosc a través, pujant directes al Puig de Murrià.
Cal dir que aquest tram, no te cap camí definit i puja força dret. Per gent no molt experta en orientació, es millor que al lloc on el Camí dels Bous troba per primera vegada la carretera a Xenacs, segueixi pujant per la carretera fins al proper revolt pronunciat, i allà surt el corriol que va al Puig per la carena.
Fet un petit descans a dalt del Puig, seguim camí direcció sud est, pels Emprius de les Preses, fins al Collet de Llosassos, on aprofitem per esmorzar. La nostra companya Conxi, ens ofereix una sorpresa amb la xocolata desfeta, que s'hi posa de bé....
Seguim camí per anar a trobar una cruïlla on agafem el camí de la dreta, que va al Serrat de les Aulines i passa pel Serrat Gros per anar a trobar la cruïlla que va cap al Coll de Bas. Aquesta zona ja ve marcada dintre dels recorreguts d'Itinerània. Aquí agafem el camí de l'esquerra, indicat cap a Roca Lladre i anem direcció al Baixant d'en Camps, passant per sota de Roca Lladre fins al proper collet, on trobem un altre pal indicador. Aquí fem un gir cap a nord oest per anar a buscar el camí que ens pujarà a dalt de Roca Lladre, des d'on tenim una bonica vista a la ciutat d'Olot i tota la zona volcànica i fageda d'en Jordà.
Desprès de fer un petit descans al cim, agafem la baixada direcció oest, per anar a sortir al Baixant d'en Camps un altra vegada i desfer camí fins a una cruïlla, on deixem el que hem vingut i agafem el de baixada a la nostra dreta, que va baixant pels Cingles del Corb,cap al Collet de Puig Rodó, on a la nostra esquerra, agafem el corriol que ens baixa a Xenacs i aquí seguim les indicacions per baixar pel corriol de les Barrincoles, mes avall passem a la vora de can Talaia i el Pujol i pel costat d'una alzina monumental, per entrar a Les Preses,al mateix lloc des d'on hem sortit.

Distància recorreguda              11,3 km.
Desnivell acumulat                   719 m.
Temps efectiu, sense parades   4 h.

Enllaç a la traça   http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5718129

Enllaç a àlbum de fotos de Pere: