20131205

Saldaguda, per Vilada (Berguedà)

Sortida hivernal al Berguedà. Aproximació per l'eix C-25 fins passat Vic, per anar a buscar la autovia E-9 que va cap a túnel del Cadí. La deixem passat Berga, per agafar la C-26 fins a Vilada i passat el poble, a 1 km. deixem els cotxes al Collet de la Serra.
Comencem a caminar seguint marques grogues, pel costat de la carretera per anar cap al pont del Climent. El passem i trobem un pal indicador. Seguim direcció Borredà, per una pista força glaçada. Anem seguint fins al rec de la Portalleta, on surt a la dreta, el camí (marca vermella) que ens anirà pujant fins a La Portalleta, que ja es troba a la carena de Salga i ja tenim a la vista el Saldaguda. Aprofitem el descans per esmorzar.
Seguim camí cap al Saldaguda, des d'on gaudim d'una vista molt bonica a tota la vall (pantà La Baells, Vilada i Borradà), la serra del Catllaràs i al fons el Pirineu.
Seguim camí que baixa per la carena de la serra de Salga, fins al coll del Tell. Agafem el camí que baixa per la nostra dreta i anem baixant uns 200 m. d'altura fins arribar a un collet, on el camí segueix baixant, però en surt a la nostra esquerra un altre, que puja cap al Collet dels Pins, anomenat el trenca cames. Tots estan marcats amb grog i formen part dels camins de la Portella.
Anem pujant i arribem al collet, on seguim uns metres direcció al Serrat de Migdia, per poder dinar al sol.
Desfem camí fins al collet i anem baixant, seguint les marques grogues, direcció nord, cap al pantà. Finalment arribem al pont del Doro, on ja tenim a la vista la cua del pantà, tot sec i ben gebrat. El camí fa un gir al est i anem seguint fins al Pont del Climent, on tanquem el cercle i ja desfem camí fins als cotxes.

Distància recorreguda        13 km.
Desnivell acumulat              1.007 m.