20140125

Sant Cebrià dels Alls i Puig d'Arques, des de La Bisbal

Aproximació per la C-66 fins a La Bisbal, per agafar desprès la GI-660 i aproximadament al km. 3,8 a ma esquerra hi ha un entrador amb una amplia zona d'aparcament i un cartell indicador on s'hi llegeix " Rosa dels Vents - Pou de Glaç". Aquí deixem els cotxes.
Al mateix aparcament, ja hi ha un pal indicador, amb el GR 92.1 direcció sud, que ens passa pel davant del Hostal Pou de Glaç, i va seguint sempre indicat als arbres amb vermell i blanc, a totes les bifurcacions, trobem a la vista o una mica més endavant, l'arbre amb la pintura. Aquest camí ens porta fins al coll de can  Mirameu, on hi ha una bifurcació de camins. Agafem el de la dreta, direcció sud oest, que ens baixa, passant per Can Marcó, fins a la carretera GI-660 al seu punt quilomètric 7. Aquí girem a la dreta, seguint la carretera direcció La Bisbal uns 300 m. fins que a l'esquerra trobem el pal indicador del corriol per on seguir GR, direcció oest. Sempre a les bifurcacions trobem la pintada del GR a un arbre, sigui prop o un poc més endavant.
Anem pujant, seguint el GR. i acabem trobant el pou de glaç, i ens porta a Sant Cebrià dels Alls. l'església, es del romànic tardà, segles XII i XIII i està adossada al mas i la rectoria.
Seguim pel GR, direcció oest, per una pista que ens porta fins al peu del Puig d'Arques, que ja hem vist des de fa una estona. Quan som aquí, deixem la pista i el GR i trobem indicat el PR per acabar de pujar al Puig d'Arques, des d'on podem gaudir una bona vista al entorn, encara que al estar tapat per la nebulositat no podem veure molt lluny. Tot hi això, veiem la vall, La Bisbal, Palamós i el mar i les Gavarres que ens envolten. Anem a visitar el dolmen, que es troba molt proper.
Al hora de retornar, baixem per una pista, d'us pel manteniment de l'estació meteorològica, en direcció est i nord est, fins a trobar la barrera que dona pas des de una pista principal que hi ha a baix. Aquí ja veiem les marques del PR, que hem d'anar seguint sempre en la direcció de La Bisbal. Anem baixant per aquesta pista, fent un parell de dreceres, fins arribar a Mas Mates, on seguim el PR que ens baixa fins a la riera, i que seguim en direcció nord fins arribar a una bifurcació de camins on hi ha uns camps a l'esquerra i a la vista can Llobet, i a la dreta can Molines, finca on hi ha camps amb cavalls. Aquí deixem ja el PR (que segueix cap a La Bisbal) i girem a la dreta, per can Molines.
Mes endavant, trobem un camí que surt a la dreta. Hem de seguir recte i a la següent bifurcació s'ha d'agafar el camí de la dreta, que passa pel davant de Les Rabioses. Nosaltres ens hem equivocat i hem fet més volta. El camí surt al davant de can Valls, per on hem de seguir direcció est, fins anar a trobar la carretera GI-660, just a on al altre costat hi tenim els cotxes.

Distància recorreguda          22,7 km.
Desnivell acumulat                644 m.
Temps efectiu, sense parades  5 h. 20'

Enllaç al àlbum de fotos de Pere