20140118

Santa Llúcia de Puigmal (Garrotxa)

Un dia on la pluja ens amenaça. Sortim de Girona direcció Banyoles, autovia d'Olot, La Canya i  cap al Hostal Nou de Vianya. Només passar el semàfor del poble, a l'esquerra surt el camí asfaltat on la nostra referència han de ser St. Pere Despuig i el Molí d'en Solà. Deixem els cotxes abans d'arribar al Molí, al costat de la riera.
Sortim seguint les senyals del PR, direcció oest, seguint la direcció de la riera de Sta. Llúcia. Quan passem pel costat de la cas del Molí, se'ns afegeix un nou company -un gos de la casa- que ens acompanyarà tot el matí.
Anem seguin el camí que ens passa pel Bac de la Roca i ens porta cap al pont de la Rovira. En aquest primer tram, el camí no es correspon amb la traça del mapa, que va més propera a la riera, està mal dibuixada al mapa, doncs va més separada de la riera. Quan hi arribem, al altre costat hi ha una cruïlla, a l'esquerra segueix el PR -per on tornarem- i a la dreta un corriol que seguim, direcció est primer i desprès direcció nord fins a un lloc on passem un petit rierol. Seguint el camí i fent força volta, aniríem cap a La Rovira i desprès agafaríem la pista a on volem anar. De fet, primer l'hem començat a seguir, però com segons el mapa hi ha un corriol a l'esquerra del camí, que fa drecera, hem retrocedit per trobar-lo, però està molt brut i tapat.
Retrocedim al altre costat del rierol que s'obre un altre corriol i provem de passar-hi, ens puja per unes feixes abandonades i també ens trobem atrapats pel matoll i arbusts, fem un gir direcció al rierol i el tornem a travessar per dintre el bosc i tornem a trobar el corriol que en teoria escurça cap a dalt la pista, però està molt brut i tenim que anar tallant rinxols i alguna rama per poder passar. Finalment sortim a dalt la pista que volem anar a trobar.
Aquest tros, es de molt mal fer i es millor seguir el camí i fer la volta.
Anem seguint aquesta pista que ens porta a sota la casa de les Cambres, quan la pista gira per pujar cap a la casa, la deixem i enfilem direcció oest pujant per un baixant d'aigües, on observem hi ha passat alguna moto, anem pujant fins a sortir a un camí , que primer seguim a l'esquerra, però ens adonem que deixem el coll on volem anar, a la nostra esquena. Retrocedim uns metres i vist que estem a dintre de una fageda i està el terra net, tirem amunt passant pel mig del bosc, fins trobar un altre camí, que pot ser el que puja des de baix i que hem deixat. Ara girem a la dreta per anar a trobar el coll dels Aulinencs.
Aquí tenim la opció de baixar directament pel PR cap a Santa Llúcia o seguir la pista que ens portarà cap a la masia anomenada Torrents. Optem per aquesta ultima i passem per la casa, fent una volta. Ara ja seguim direcció a Santa Llúcia, que ens queda a baix a l'esquerra. Al poc hi arribem i quedem sorpresos perquè està tot molt net i arreglat. De fet i va haver l'aplec el mes passat.
En lloc de seguir el camí de tornada, seguin les indicacions d'un pal informatiu, fem un petit desviament, per baixar als gorgs de Torrent, i realment val la pena per veure'ls i també hi ha un salt d'aigua per una roca tosca, que sembla el salt de la capa.
Retornem i ara si seguim direcció a Hostal Nou. Anem baixant cap a la riera de Sta. Llúcia, seguint el corriol, fins arribar al Pont de la Rovira, lloc on tanquem el cercle, i desprès anem desfent camí fins als cotxes.
En resum; una excursió bonica, per uns indrets desconeguts fins ara, per nosaltres.

Sortida circular:
Distància recorreguda       18,3 km.
Desnivell acumulat             636 m.
temps efectiu, sense parades  5 h. 16'

Enllaç al àlbum de fotos de Pere: