20140206

Montserrat: Santa Cecilia al Monestir, per la canal de Sant Jeroni.

Sortida planificada pel nostre amic Narcís Pujades. Tots els anys, aquesta primera setmana de febrer, reuneix a companys de muntanya, per fer una sortida matinal i desprès anar tots plegats a gaudir d'un menú de calçotada. Aquest, es el segon any que ho fem a la muntanya de Montserrat i el dinar al restaurant El Casot, de Marganell.
Ens acabem reunint i retrobant un total de 25 companys, per gaudir d'aquesta bonica travessa per la muntanya de Montserrat i hem fet el desplaçament amb bus, el que ens facilitarà poder-la fer com una travessa.
Sortim des de l'ermita de Santa Cecília. A la sortida del aparcament direcció Can Maçana, passem al altre costat de carretera i ja enfilem el corriol que ens anirà pujant cap a la canal de Sant Celoni, el primer tram està equipat amb cadenes, que ens faciliten la grimpada i anem pujant la canal, on ens creuen un grup de cabres hispàniques, entre elles, un exemplar amb una considerable cornamenta.
Seguim pujant la canal fins a dalt i ens reagrupem a l'ermita de Sant Jeroni. Anem fins al mirador, cim culminant de la muntanya de Montserrat (1.236 m.), des d'on podem gaudir d'una excepcional vista: a nord el Pirineu Català, Canigó i terres de Osona; al oest tres de Lleida, al sud terres de Tarragona i el mar; al est el Barcelonès i terres de Girona. En un pla més immediat, tot el conjunt de la muntanya, impressionant tota ella.
Desfem camí fins a la ermita i agafem el camí que surt direcció sud i mes avall va girant cap al sud est, passant sota el Cap de Mort i mes enllà fem un gir a nord per pujar a l'ermita i mirador de Sant Antoni, des d'on tenim una magnífica vista al Cavall Bernat. Desfem camí i tornem a baixar cap al corriol que havíem deixat i seguim direcció est per torna'l a deixar uns 100 m. més enllà i apropar-nos pujant direcció nord, al mirador a sota del mateix Cavall Bernat. Tornem a buscar el corriol que ens va passat per la serra de les Lluernes, sempre direcció sud est, arribem al trencall del Coll de la Canal Plana. Seguim el camí, que ens porta a l'oratori de Sant Salvador, aquest camí que transcorre direcció sud, ens ofereix una magnifica vista al Elefant i La Prenyada. Seguim baixant i arribem a l'ermita de Sant Benet i anem a buscar el GR que ens anirà baixant per les escales, fins al Monestir, punt final d'aquesta bonica sortida.

Sortida de travessa.
Distància recorreguda         9,6 km.
Desnivell acumulat             778 m.