20140313

Volta pel Sobrepuny, des de La Nou de Berguedà

Pel dia d'avui, la sortida planificada ens portava cap a Sadernes, però desprès de tenir diverses informacions respecte al accés amb cotxe fins als aparcaments interiors, ahir vàrem decidir a ultima hora que ho deixem per una altra setmana.
Finalment es va parlar de fer aquesta bonica sortida al Berguedà.

Hem sortit un grup de 10 components de la Colla, des de Girona i sembla que avui ens ha envoltat la mala sort. Quan ja érem a prop de Cercs, el segon vehicle de la expedició s'ha avariat i els cinc companys s'han quedat per tornar cap a Girona, amb l'ajuda del RACC. La resta hem seguit a destí, la Nou de Berguedà, on estava esperant el nostre company Marc.
Hem comença a caminar a les 9:15 h., planejant per un camí que surt des del mateix aparcament on hem deixat els cotxes en la direcció a Sobrepuny (hi ha indicadors). Al cap d'una estona, ja hem trobat la marca del GR 241 i de seguida la font de cal Patzí. A partir d'aquí el camí comença a pujar, seguim pel GR una estona, fins trobar una cruïlla més amunt, on el GR segueix cap a l'esquerra. Nosaltres seguim cap a la dreta per un sender marcat amb color blanc i grog. A partir d'aquí la pujada es bastant forta i sostinguda. Ens dirigim cap al clot de Manrell, per on seguim en forta pujada cap a l'era de Manrell. Abans d'arribar-hi, ens parem a fer una queixalada i beure, doncs l'esforç ha estat important.
Seguim amunt i al poc ja som a l'era, però el camí segueix AMUNT, com diu un petit rètol que trobem, així que li fem cas i cap a dalt. Arribem a on està indicada la font del faig, que no veiem, perquè en aquest punt, tenim una bonica vista de tota la vall, el poble, la balma del Teixidor a la nostra dreta.
Desprès d'aquesta petita parada, seguim pujant fins al Sobrepuny de Baix, amb una vista a tot el seu entorn, el pantà de La Baells al sud, al oest el Pedraforca, Cadí i Moixerò, al nord La Canal Fornosa i al est el Sobrepuny i la vall per on baixarem.
Desprès de contemplar la natura que ens envolta, desfem camí fins al coll i seguim pujant cap al Sobrepuny, on arribem en poca estona. Fem un petit descans i baixem ja cap al Collet del Faig, on agafem un camí que segueix marcat blanc i grog, que baixa per la dreta, i l'anem seguint, passant per la collada de Dalt i la de Baix, on sortim a una pista que seguim una estona; aquesta pista, deduïm que substitueix l'antic camí. Anem seguint-la cap a la collada dels Pasquals, quan quasi ja hi som en lloc de seguir el camí que es fresat, ens tirem a l'esquerra per anar-hi, seguint les marques blanques i grogues, però el camí se'n va desprès pujant cap a sota del Cap de la Canal Closa. Al mateix coll dels Pasquals el deixem, baixant direcció oest/sud oest, per un camí no marcat, que s'intueix i que fa molt temps que no s'hi passa, perquè està força brut. Arribem a un punt on a la nostra dreta, direcció nord, trobem un corriol més fresat i el seguim i al cap d'una estona ens baixa a una pista. Aquí ens parem a dinar.
(Es aconsellable seguir el camí que segueix recte, per la pista que baixavem abans d'acabar de arribar a la collada dels Pasquals, doncs es veu millor i es retroba amb la pista que nosaltres hem trobat a baix del camí poc fresat. Es retroba, quasi abans d'arribar a la casa de Marginet de Dalt, com veureu al mapa de la sortida)
Desprès del descans, seguim la pista, que ens porta a uns prats i una casa anomenada Marginet de Dalt i seguim baixant cap a cal Espanya on al poc ja trobem la carretera que va cap a la C-26. En aquest punt, no entrem a la carretera i baixem pel costat d'una tanca per un camí que es GR i PR que ens va baixant cap a la carretera a tocar ja el poble de La Nou, on ens dirigim al Santuari de Lorda i ja som a la vora dels vehicles, on arribem de seguida.

Distància recorreguda             11,6 km.
Desnivell acumulat                   891 m.