20140419

Seguint traces de l'Embardissada 2014. Sant Antoni i Puig de Dot

Aquest dissabte, el nostre company Miquel, ens ha proposat, un recorregut complementari del que varen fer l'anterior dissabte, i que completa el recorregut de l'Embardissada de aquest any. Es tracta de una ruta molt bonica per fer en una matinal.
Com la volta no serà circular, deixem un cotxe a la pista asfaltada que entra pel càmping de Camprodon, a l'altura de Can Salelles. Amb l'altre, ens en tornem fins a Sant Pau de Segúries i per la carretera de la Vall del Bac, el deixem al costat la carretera, al entrador de la Mare de Déu del Roser.
Sortim per un camí que puja al costat esquerre de la carretera i que va pujant fins a uns prats, on anem a trobar al altre costat un camí que va pujant (marques vermelles), passem pel Pla d'en Puig i arribem a la Collada del Faig, on trobem una fageda molt bonica, que ens va acompanyant. Arribem al Coll d'Aura i seguint les marques del camí, arribem a uns prats, on ja tenim a la vista la Collada del Sitjar, anem travessant el prat fins arribar-hi.
Seguim uns 15o m. direcció est, el camí i fem un gir a nord, seguint el camí que ens porta al Coll de l'Alec. En aquest punt, l'Embardissada va seguir a la dreta el PR C-186. Nosaltres, el seguim en sentit contrari, a l'esquerra, per anar cap a la Collada del Remei i un poc mes enllà, direcció nord, arribem a la Collada del Sivilla.
Aquí seguim pel PR, que surt direcció NE. i anem seguint el camí (marca vermella) amb bones vistes a la vall de la riera de Bolòs. Fem un petit descans per esmorzar i seguint el camí passem per les Portelles d'en Pitança, veiem el Coll Roig uns metres avall i arribem al Pla de la Brossa, per on puja la pista cap a Sant Antoni. La travessem i entrem al prat, on direcció oest, agafem el camí de pujada a Sant Antoni, marcat amb color grog. Anem seguint el camí de pujada fins al Coll de Sant Antoni, deixant a la nostra esquerra el Clot de la Gorda. Deixem Sant Antoni Vell a la nostra dreta i seguim cap a Sant Antoni, on arribem en uns 10 minuts.
Aquí a dalt, la vista es espectacular, es domina rodejant l'església una vista de  360º a Sant Pau de Segúries, Camprodon, Llanars, La Roca, Molló, Costabona, Bastiments, el macís del Canigó, etc.
Baixem de Sant Antoni, per l'altre costat, cap a la Collada dels Malalts i seguim la pista direcció SE cap al Pla de Bonaire, on sortim de la pista i direcció SE anem a baixar pel camí que passa pels Castellets i va a parar al Collet del Sivilla, desfem camí cap a la Collada del Remei i aquí, direcció sud, comencem a pujar seguint les marques de color blau, cap al Puig de Dot, per desprès baixar per l'altra vesant i seguint les mateixes marques, anem a parar a una pista de desemboscar. Seguim les marques i anem baixant fins arribar a la casa Salelles, on tenim el cotxe que hem deixat al matí.

NO ES UNA CIRCULAR
Distància recorreguda              12,8 km.
Desnivell acumulat                    642 m.
Temps efectiu, sense parades   4 h.