20140508

Bellmunt, per Saderra

Aproximació des de Girona, per la C-25 i sortida Olot/Ripoll per la C-17. Una vegada passat Torelló la sortida de Saderra. Abans d'arribar a Sant Marcel, deixem els cotxes a la vora de Ca l'Andreu.
Comencem a caminar direcció a Sant Marcel per la carretera i una vegada passat, seguim direcció est per la pista de terra, que va paral·lela al torrent de Saderra. Mes endavant arribem a un pal indicador, on seguim el PR C-45 direcció N, que ens puja a la Serra de Bellmunt, fent cap al Collet de les Gargantes. Anem seguint el PR per corriol i desprès per pista que ens porta fins al coll de Hi Era de Massa.
Aprofitem per fer un descans i esmorzar. Seguim ara la pujada direcció S. al santuari de Bellmunt, on arribem a la poca estona. Aprofitem per gaudir de les vistes d'aquest mirador.
Desfem camí fins a baix al coll i seguim el camí direcció N., uns 200 m. per arribar a un altre coll, on a la dreta segueix el camí cap a Vidrà i nosaltres agafem el de l'esquerra (el GR 3) direcció O., que ens va baixant per sota la carena del Bosquetell, fins arribar a la casa del mateix nom. Aquí fem un altre petit descans.
Seguim el GR que ens porta per la carena de la serra de Cogulera, fins a un punt on agafem un antic GR que ens va baixant fins a la casa El Solà, on ja som a baix al torrent de la Cogulera. Aquí anem seguint pista avall on hi ha a la vora diverses zones de pícnic, que aprofitem per dinar.
Seguim pista avall fins a trobar el riu Ter i a partir d'aquest moment, anem seguint el camí que va seguint el seu recorregut, fins a passar la Central Elèctrica. Abans d'arribar-hi hem passat per sota el pont del tren i un poc més avall de la Central ja ens desviem per anar a busca la via del tren i passar per sobre, pel pont de la carretera a Saderra i fins als cotxes.

Distància recorreguda             20,5 km.
Desnivell acumulat                  773 m.