20140505

Cingles de Vilanova de Sau i Puig del Far

Una matinal molt bonica, on hi ha acompanyat el bon dia i les boniques vistes que hem gaudit.
Deixem el cotxe passat el poble, direcció al parador, uns 400 m. A l'altre costat de carretera, hi surt un camí indicat com a GR 2.
Comencem a caminar i al poc, deixem el camí, seguint el corriol marcat GR que més amunt surt a una pista on hi ha un pal indicador. Seguim el GR que ens va pujant fins a dalt la cinglera. Sortim a una pista, trobem un pal indicador i seguim una pista direcció al Puig del Far, marcat com PR. A uns 400 m. a la dreta, trobem porta al filat i un camí que surt cap al est. No està indicat, però seguim per orientació en aquesta direcció, que ens ha de apropar al Puig del Far. Quan sortim dels prats que anem travessant, trobem els pals indicadors de PR direcció al Puig, que anem seguint i ens pugen fins a dalt d'aquest impressionant mirador. Tenim vistes a Vilanova, el pantà, cingles de Tavertet, Puig de la Força i el Morro de l'Abella.
Desprès de gaudir una estona allà dalt, baixem i anem seguint el PR, per anar a trobar el GR, que seguim direcció O i ens porta un altra vegada al punt per on hem pujant a la cinglera, ara continuem en direcció a els Munts, però deixem el GR que es una pista per cotxes i anem a buscar pel costat la cinglera un caminet que hi va resseguint-la. Fem el recorregut, gaudint de les vistes des de dalt la cinglera i quan ja som gairebé a els Munts, a una corba pronunciada a la dreta, deixem la pista i seguim recte un corriol que ens porta al camí que agafarem de baixada. El passem i ens arribem uns 60 m. més enllà fins a sortir a dalt a la carretera, on tenim a la vista la masia i les antenes de els Munts.
Desfem aquests pocs metres i agafem el camí de baixada. No està marcat, però es segueix força bé. Va baixant i en porta a ran de cinglera, arriba un moment on el camí sembla que es perd, però hem d'anar a buscar-lo encaixonat a la part mes fonda, entre les roques per on baixàvem i una formació rocosa que tenim al davant. Quan som al sot, veiem perfectament per on segueix el camí que en principi, comença a baixar força per un pas molt estret entre les dos formacions rocoses, per anar eixamplar-se ja com a corriol i ens porta fins a baix a una pista. Arribats allà veiem un indicador, que anomena el camí com "del Esquei". Ha estat un baixant molt bonic i recomanable, per les vistes que ofereix, d'aquests Esqueis que hi ha a la zona.
Anem seguint aquesta pista direcció nord. Hi ha varies cruïlles, però sempre anem seguint el perfil de la cinglera que ens queda  a la nostra esquerra i la carretera que queda mes a baix a la nostra dreta i en algun moment arribem a veure. Deixem el poble a la nostra dreta (sense veure'l) i acabem sortint a un camp sembrat, que ens porta a empalmar al GR per on hem pujat al matí. Desfem camí fins al cotxe.

Distància recorreguda              12 km.
Desnivell acumulat                    485 m.