20140517

Costabona,per la Collada de Isern i mines.

Caminada matinal complerta.
Sortida des de la Collada Fonda. Des d'allà sortim direcció NE i anem seguint camí sobre mapa que ens va portant planejant i seguint el perfil de la muntanya, cap al Pla de Soms i desprès fins a la carena de la Serra de Finestrol. A partir d'aquí, el camí el seguim baixant per la carena, direcció E., i passem per la Jaça de les Picotoses, fins arribar a la colla de Isern. Fins aquí em baixat un desnivell de 275 m.
Aquí fem un gir a NO. i ens endinsem per un corriol, cap a una fageda que està molt bonica, tota fullada i amb un dia de sol com el que ens està fent. Seguim perdent altura fins arribar gairebé al Clot de la Solaneta, a partir d'aquí trobem una pista que va pujant en pendent suau fins al Clot de la Font Negra, punt on hem de deixar aquesta pista.
A la nostra esquerra, direcció O comença a pujar un corriol, que s'enfila amb força pendent, però de molt bon fer, per la seva traça amb llaçades, que ens fan guanyar 430 m. fins a trobar la pista que havien fet servir les mines.
Seguim pujant decantant-nos cap al N i passem per les restes de mines de wolfram. Aquest tros de pujada des de la pista, el fem sense seguir el camí de mapa que puja mes a l'esquerra de on ens trobem, però es de bon fer i mes amunt ja el trobem i seguim, fent les llaçades que ens faciliten la pujada cap al O fins a trobar l'esquena del Costabona i el camí que puja des de la Collada Fonda. El seguim els pocs metres que falten fins al cim. Hem pujat els gairebé 900 m. de desnivell en 2 h. 10' descomptant el temps de l'esmorzar.
Fem el descans al cim, fotos i vistes, però el temps comença canviar i els núvols guanyen el cel blau ràpidament, quedant tot tapat en poca estona. Ja hem començat a baixar per l'esquena de la muntanya direcció S cap a la collada Fonda, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda               12,3 km.
Desnivell acumulat                     965 m.
Tems efectiu, sense parades      4 h. 20'

Enllaç a la traça:

Enllaç al àlbum de fotos de Pere: