20140515

El Puig Sistra, des de Molló

Aparcament a dintre el poble de Molló.
Des de el mateix lloc on aparcament, hi ha la ruta de sortida i arribada. Al començar, en lloc de seguir el GR 11, agafem una variant pel carrer que surt direcció N. L'anem seguint fins que sortim del poble i anem pujant per una pista asfaltada i desprès de terra, passant pel costat de Cal Burguès i va pujant fins a Can Pletis, casa de nova construcció, on una vegada passada la casa, ja trobem el GR i l'anem seguint passant pel costat l'oratori de Santa Magdalena. Seguim amunt passant el puig de Sant Joan i el puig Moscós. Passem per la collada de Fembra Morta i el turó de les Fontetes, on més endavant el camí va girant cap al SO, per anar cap a la collada de Lliens.
Arribat aquí, fem un gir a la dreta, direcció NE. i seguint a prop d'un filat que hi ha, puja el camí cap al puig. Està una mica brut pels arbres que el van tapant. Aconsello millor, saltar al altre costat de filat i pujar per allà, que està més net. Arribem a dalt al puig Sistra, punt culminant de la nostra sortida.
La vista al Pirineu i Canigó, espectacular. De fet, en tenim als 360º arribant fins a la costa del Rosselló, Puig Neulós, les Salines...
Decidim de provar de baixar per la carena, a buscar el GR per on hem vingut. Ens surt bé la prova i trobem un camí que ens hi porta. Anem desfent el camí amb alguna petita variant.
Només advertir que quan hem passat el Puig de Sant Joan, de baixada, en lloc de passar al altre costat de filat i seguir el GR, hem seguit en paral·lel al costat del filat i en hem adonat que anàvem separant-nos de la traça, així que hem passat al altre costat de filat i pel mig del bosc, hem anat a buscar un altra vegada la traça. Quan l'hem trobat, en parem per dinar i fer un descans.
Seguim el camí de baixada i desprès de passar l'oratori de Santa Magdalena, ara seguim el GR 11 fins al poble, anant a sortir al costat del cotxe.

Distància recorreguda               16,3 km.
Desnivell acumulat                     840 m.
Temps efectiu, sense parades    4 h. 53'

Enllaç a la traça, mapa i perfil:

Enllaç al àlbum de fotos de Eduard: