20140510

Puigsacalm

Excel·lent i exigent matinal al macís del Puigsacalm, des del Pla d'en Xurri, a Sant Privat d'en Bas.
Sortida direcció S. per anar a trobar el camí dels matxos, pujant anem a trobar el torrent de les Olletes, que travessem i fem un gir cap al O., pel camí dels matxos fins que anem a trobar la pista que va cap a Sant Magdalena. La seguim uns metres fins que trobem una fita de pedra a la nostra dreta. Es l'inici del camí de la canal de les Eugues. Un camí pot concorregut, però molt bonic de pujar, encara que amb algun tram exigent pel seu desnivell. L'anem seguint i quan gairebé ja som a prop d'arribar a dalt al camí del Puigsacalm, ens desviem a l'esquera d'aquest camí de pujada. Quan mon adonem, pugem pel dret l'últim tram pel mig de la fageda, que es de bon passar. Arribem al camí a l'altura de la baixada del Puigsacal cap al Puig dels Llops. Acabem d'arribar a dalt i fem un descans, aprofitant per esmorzar.
Ens dirigim al Puig dels Llops i desprès agafem el camí que baixa cap a Santa Magdalena, però als pocs metres el deixem, seguint per intuïció l'anomenat camí d'en Claudi, però que ara no està ni marcat i a penes hi queden traces. L'anem seguint i anem baixant guiats pel nostre company Esteban, que te la virtut de saber orientar-se molt bé a la muntanya. Finalment acabem arribant un altra vegada a la pista que ve des de Santa Magdalena. Als pocs metres i quan la pista fa un gir molt pronunciat cap a l'esquerra, la deixem agafant un corriol que surt per la dreta direcció SE. i que va a ran de cinglera, aquest camí al principi també s'ha de intuir per la traça al terra, però no està marcat fins mes endavant amb marques de color taronja. Ens va portant fins al torrent de les Olletes, que travessem i al poc ja trobem el camí de les Olletes, que seguim direcció de baixada fins a la cova de la Mare de Déu. Ens arribem fins a la font de les Olletes, per refrescar-nos i fer un petit descans.
Retornem al camí i anem baixant fins a trobar el torrent de Can Turó, on en lloc de seguir el camí que ens portaria fins a la casa-restaurant, agafem el corriol que surt direcció O. i que ens portarà fins al torrent de les Olletes, on ja trobem el camí de pujada d'aquest matí i que ara desfem fins als cotxes.
Distància recorreguda              11,1 km.
Desnivell acumulat                    948 m.
Temps efectiu sense parades    4 h. 39'
Enllaç a les fotos de Pere: