20140617

Andorra: Coma Pedrosa des del refugi.

Segon dia de la nostra estada per terres Andorranes. Hem passat la nit al refugi de Coma Pedrosa, a qui donem un aprovat just.
Avui ens aixequem amb un dia solejat, però desprès es van acostant boires altes i núvols.
Sortim del refugi i seguint el camí GR-11 marcat cap al pic. Anem pujant sense neu fins a les basses d'Estany Negre, on ja comença la pala de neu fins a dalt a la Portella de Baiau. Nosaltres, fem un primer tram, flanquejant les basses per sobre la pala de neu (s'hi passa bé, estant força trepitjada) i quan arribem al Estany Negre, enfilem el camí marcat amb grog, que va pujant i resseguint la carena fins al cim del Coma Pedrosa. Fem cim i gaudim d'aquest balcó a tot Andorra i Pirineu.
Estem poca estona, perquè el temps es fred i les boires no ens acaben de deixar gaudir de tota la vista que tenim al nostre abast.
Desfem camí fins al refugi, que ara el flanqueja'm per sota, seguint el GR i que ja no deixem fins arribar a l'estació d'esquí d'Arinsal, on ja tenim el cotxe que ens espera
Avui hem aprofitat que ens acompanya, en Daniel, el fill de Rafel i ens ha anat a buscar el cotxe del seu pare a Port de Cabús i l'ha portat fins Arinsal.
Baixem tots cap a Les Escaldes, per anar a allotjar-nos al Hotel Prisma, que serà la nostra base pels dos dies que ens queden. Ja hi vàrem estar l'any passat i en va molt bé per la seves grans habitacions familiars.

Sortida de travessa
Distància recorreguda               11,6km.
Desnivell + acumulat                  826 m
Temps efectiu, sense parades     5 h.