20140607

Costa Pubilla, des de Planoles (camp de futbol)

Bonica sortida pels cims de la serra de Montgrony. Deixem els cotxes, al costat del camp de futbol de Planoles.
Sortim direcció E. i en sentit del pal indicador, a Font de la Vena, Montgrony. Passem pel pont, al altre costat de riu. El camí està marcat amb color grog. De seguida deixem la pista per agafar un corriol que puja direcció S., per la dreta, amb força pendent. Quan som al Clot de les Vernedes, el camí marcat a mapa, el deixem a la nostra dreta i continuem el que està marcat amb grog i que no consta al mapa. Va a sortir a dalt a una pista que a l'esquerra, va a Can Gasparó. Nosaltres la seguim a la dreta i al cap de uns metres la deixem, seguint el corriol que puja a l'esquerra, marcat amb grog. Passem el Prat de Dalt, direcció SO. i seguim pujant fins al Coll Garroter.
Des d'aquí, a la nostra esquena, tenim la vall de Ribes i el Pirineu. Al davant nostre, ja veiem la carena de la Serra i el Coll Roig. Seguim el camí, que ens hi va acostant seguint la direcció SO., passem la Font Negra i el Coll i el camí va girant a SE. per anar a parar al Coll de la Coma Ermada, on ja anem enfilant pel costat la tanca, fins a dalt al pic Costa Pubilla, punt culminant de la sortida.
Des d'aquí la vista ja es espectacular, amb tota l'espinada de la Serra i vista a les dos vessants.
Seguim i passem pel Roc dels Llamps, des d'on baixem al Coll de la Bona. Des d'aquí ja comencem a baixar direcció N. pel mig del prat, cap al Puig Molar. Aquí, a l'esquerra surt una pista, que anem seguint uns 300 m. i desprès la deixem, baixant pel mig del bosc, anant a buscar un camí que trobem més avall i que ens baixa fins a Les Saleres. Aquí també hi arribaríem seguint la pista que hem deixat a dalt.
Aquí girem direcció NO. i anem seguint el camí marcat amb color grog, que ens baixarà fins a Nevà. Des de Nevà seguim el camí direcció Planoles, marcat amb grog i que ens va baixant direcció E primer i desprès N. fins a Cal Vinyàs. Desprès la pista arriba a una cruïlla, seguim marca groga, girant a la dreta i baixem fins a la riera. Aquí hem d'agafar el camí que torna a pujar (el de la dreta) i anem seguint la marca groga que ens portarà fins al Alberg Marista, des d'on baixen fins al riu, passant al altre costat i seguint-lo fins al camp de futbol, on tenim els cotxes.

Distància recorreguda              14,4 km.
Desnivell acumulat                   1.067 m.