20140605

Volta pel Ripolles. Bruguera, Saltor, Serrat dels Llamps, Sant Grau.

Sortida de travessa. Deixem els cotxes a l'entrador de les Aigües de Ribes, al costat dret de la N-152. Abans hem deixat un cotxe a la Colònia Pernau, passat Campdevànol.
Comencem a caminar pel costat dret de la tanca de la carretera, direcció Ribes. Al davant del Balneari Montagut, travessem el pont del Fresser i comencem a seguir la pista que comença a pujar. A la segona corba tancada, que fa gir a l'esquerra, la deixem. Agafem un corriol que puja direcció SE, que més endavant gira direcció E i ens porta fins a la bonica ermita de St. Esteve. Aquí trobem un pal indicador, i agafem la direcció al camí de Bruguera. Passem pel davant del Roure de Perramon, catalogat com a exemplar monumental.
Uns pocs metres més enllà, agafem a la dreta un corriol marcat amb pintura groga, que ens va pujant pel Fagetell i Les Esplanelles, fins a sortir a Can Nasi, a Bruguera. Entrem al poble, per esmorzar, al costat l'església i desprès desfem camí fins a Can Nasi. Seguim la pista direcció S. i després agafem un corriol a l'esquerra que s'enfila ràpidament primer direcció SO. i desprès al E. per anar a sortir a dalt a una pista, que seguim a la dreta. Desprès de passar pel costat d'un mur protector, per baixant d'aigües, més endavant a una corba, on per la carretera hi baixa aigua des de l'esquerra, entrem uns metres per veure un saltant d'aigua a un lloc molt ombriu i relliscós.
Tornem a la pista i la seguim, fins a un lloc on a l'esquerra trobem un fita que marca el corriol per on continuem i que ens portarà fins al Coll de Saltor. Aquí, enfilem a la nostra dreta, pujant pel la falda del Serrat, seguim les fites que anem trobant i que ens porten al corriol de pujada fins al cim.
La vista, des del cim es espectacular, tant a la vall de Sant Joan de les Abadesses i Ripoll, com a Campdevànol i la vall de Ribes. El dia està un poc boirós i no ens deixa anar molt a la llunyania. De fet no podem veure el cim de Sant Amand que el tenim ven a la vora.
Des del cim, desfem camí direcció O. per anar a buscar el baixant marcat amb color grog, que ens porta a la pista, marcada com a GR. la travessem fent drecera i la seguim un altra vegada als Llisos fins a més avall de can Corones, casa en runes que queda a la dreta del camí. Més avall, trobem a la  esquerra del camí unes antenes repetidores i un pal indicador. Girem a l'esquerra, direcció Sant Grau i seguim paral·lels a la cinglera de Corones, fins trobar el baixant pel grau del Cargol. El camí està marcat como a GR i també amb grog. Anem seguint, passant per Sant Martí Vell i  fins al Collet de Capdevila, on deixem el GR. seguint la pista que surt a la dreta que ens porta fins a una pedrera i al Collet de Sant Grau, per on enfilem el camí de pujada a l'ermita. Aquí fem un descans i dinem.
Seguim el camí de baixada, cap al serrat del Nyarro i a baix fins al Molinou, al costat la carretera. Aquí passem una porta a la nostra dreta, i seguim paral·lels a la carretera fins a St. Martí d'Armàncies i desprès al lloc on hem deixat el cotxe aquest matí, a la Colònia Pernau.

Sortida de travessa. No circular (per evitar la carretera)

Distància recorreguda              17,5 km.
Desnivell acumulat                    822 m.