20140819

El Port: Fredes-Barranc del Salt- Salt de Robert-La Tenalla-Portella de l'Infern-Fredes

Avui ens desplacem en cotxe fins a Fredes, poblet ubicat a la Tinença de Benifassà(Castellón), al Port. El recorregut es el del PR-CV-75
Sortim del poble pel carrer de baix i agafem una pista que va direcció E. passem per la vora de la Font del Teix, actualment es un abeurador pel bestiar i entrem al pinar fins trobar un indicador, el camí segueix indicat cap a La Senia -pr 75.1 (per on tornarem) i Pantà/Barranc del Salt pr 75.2, per on baixem. Seguim el corriol, que comença a baixar pel mig del pinar decididament, fins arribar a baix al fons del Barranc, on ens trobem el Salt de Robert. Un salt d'aigua d'uns 30 m. (ara en baixa molt poca), que ens queda a l'esquerra del camí. Mentre hem baixat, gaudim d'una espectacular vista del barranc, amb les grans parets de roca i les agulles rocoses, que l'efecte de l'erosió ha deixat al pas del temps. Tot el recorregut pel barranc ens mostra aquest espectacle de natura. Arribem fins a La Tenalla, casa forestal, per on segueix la pista que ens baixaria fins al Pantà de La Senia. Aquí deixem el PR i agafem la pista que puja a la dreta i l'anem seguint donant la volat al macís rocós de la Punta del Solà d'en Brull ó del Àguila. Així arribem al Pi Pastor, a la vora del camí, on fem un petit descans i aprofitem per acostar-nos a un mirador. Al davant tenim una paret de pedra, que es el Morral Desplegat, on s'hi practica escalada i la Mola de l'Eixam, a baix al fondal, el Barranc del Solà d'en Brull.
La pista va girant a SO. i ens puja fins al Coll del Ferri, on tornem a trobar el PR. Segueix el corriol direcció O. i ens porta fins al Portell del Infern. Aqui, deixem el camí, per endinsar-nos per un corriol que surt a la nostra dreta que ens porta a un mirador a sobre del Barranc del Salt.
Desprès tornem a desfer camí fins al Portell i seguim el PR, que ens porta al Maset del Pixón i segueix direcció a Fredes fins trobar la bifurcació per on hem baixat al matí. Només ens cal desfer la pista que ens porta a Fredes.

Ruta circular
distància recorreguda                       14,5 km.