20140813

El Port: Pantà de Pena - Sant Miquel d'Espinalvà

Ens desplacem al pantà, per Valderrobres i carretera a Fuentespalda, prenent el desviament indicat al pantà,, a ma esquerra, a uns 2 km. Donem la volta al pantà fins a la pista que be des de Beceite i seguim per la pista al altre costat de pantà fins a la seva cua. La pista segueix a la dreta passant un túnel a la pedra, però aquí agafem la que surt a l'esquerra, seguint les indicacions cap a Sant Miquel, i el curs del riu Pena. Deixem el cotxe a un pla, on es pot aparcar sense fer nosa.
Comencem a caminar seguint el barranc del riu Pena, que baixa sec en aquest tram. El seguim gairebé un km. fins que arribem al punt on es troben els barrancs del riu del Racó i el de Pena. En aquest punt, deixem el curs del barranc i al començament del riu del Racó, ja veiem al davant nostre el camí indicat cap a Sant Miquel.
Seguim aquest camí, que no te pèrdua, i comença a guanyar desnivell. Ens porta al coll de la Maçanera, des d'on ja veiem Sant Miquel. Fem la aproximació, passant per la Maçanera fins arribar-hi. Desprès de fer un vol per les cases abandonades i esmorzar, baixem fins a sota Sant Miquel, al coll on hi ha la bassa, per agafar el camí de tornada, indicat com a de riu Pena.
Aquest camí va baixant i ens porta al mas del Frare i desprès al mas Roig, des d'on ens acaba de baixar fins a baix al riu. Passem pel curs del riu, per les gúbies de mas Roig i desprès ja seguim la pista que ens va baixant fins al molí de Barrancs, que queda al altre costat del rierol. Seguim la pista que ja ens porta fins al cotxe.

Sortida circular:
distància recorreguda               14 km.
desnivell acumulat                     522 m.