20140820

El Port: Roques de Masmut-Salt de l'Escaleta-Escarrassó d'en Mitja-Vila-Coratxà-Cingles de S. Jaume-Roques de Masmut

Ens arribem a Peña-Roja de Tastavins i dintre al poble, agafem la pista que va cap a les Roques del Masmut, i deixem el cotxe un poc mes amunt del coll de Borla.
Seguim pujant un tros la pista, fins que a la dreta hi trobem una fita que ens indica el corriol que hem de prendre. El camí passa pel costat del Maset de Borla i passa pel bosc de pi, portant-nos a la creu del Llop, lloc on hi ha l'escrit del autor Desideri Lombarte. Seguim el corriol fins arribar a les Bassetes, on el camí es bifurca.
Girem a la dreta cap al Maset del Ginero i després baixem al d'Antolino. Des d'aquí baixem fins a les carrasques d'Antolino. En aquest punt, el camí a seguir no el tenim gaire clar i ens posem per dintre el bosc, anant a buscar el llit del barranc que més endins, veiem un camí més definit. Ens va pujant barranc a dins fins arribar al salt de l'Escaleta, que rep aquest nom perquè hi ha una escala de fusta de ginebre, que ens ajudarà a pujar a sobre el salt. Desprès seguim cap a la dreta, direcció SO. fins arribar a un ginebre centenari, on aprofitem per esmorzar.
Anem seguint camí i més endavant ja trobem fites que ens van portant cap al Escarrassó d'en Mitja-Vila, es un pas que ens permet pujar a la cinglera. Aquí resseguim el cingle direcció NE. en direcció a una caseta on hi ha un repetidor. Sense arribar-hi, baixem a trobar la pista que direcció SE. i desprès E., ens portarà fins a Coratxà.
Esperem l'arribada de la família que pugen per acompanyar-nos a dinar a l'hostatgeria Sant Jaume, on com sempre, estem molt ben atesos per la seva propietària. Mentre dinem, cauen uns quants xàfecs. Quan decidim marxar, ja no plou.
Al camí de tornada, fem una petita variant a la pista que ens ha aproximat al poble, per un corriol que travessa la muntanya, fins al lloc on l'hem agafat aquest mati. Desprès seguim la pista de la dreta, que passa sota l'ermita de Sant Cristòbal i ens baixa fins a un punt on a la dreta trobem una fita, que ens indica el camí que ens baixarà fins al cingle de Sant Jaume. Anem a trobar el pas per baixar i el seguim fins a baix al pla i desprès pujar un poc fins a les Bassetes, on ja ens queda desfer el camí del matí, fins al cotxe.

distància recorreguda               23 km.
desnivell acumulat                    802 m.
temps efectiu, sense parades   6 h. 44'

enllaç al àlbum de fotos de Eduard