20141016

Els Puig Cerverís i Balandrau, des de Pardines

Bonica i exigent sortida la de avui. Ens desplacem fins a Pardines, on deixem els cotxes al aparcament senyalitzat a l'entrada del poble.
Comencem a caminar per dintre del poble, anant a buscar un carrer que surt per la part alta, amb un pal indicador, en direcció NO. a El Tost. Anem seguint el camí que va pujant per dintre el bosc. Fa poc que hem sortit i ens atrapa una caminant que puja sola. Es diu Eulàlia i ve de La Garriga. Coincidim amb el recorregut que vol fer i s'afegeix al grup.
El camí segueix pujant per dintre bosc i mes amunt ja sortim al prat, estem al camp del Tost i aquí les vistes ja comencen a tenir una bona perspectiva. Seguim a munt i travessem el torrent Reguedell i ja fem cap a la pista de Tregurà. La travessem i al davant, segueix el corriol per dintre bosc, que a partir de aquí ja veiem pintades vermells tant al terra com al arbres. Cal anar amb compte de no perdre aquest rastre, doncs es fàcil equivocar-se i agafar camins alternatius que hi ha per dintre a bosc, però que acaben esbardissats.
Sortim un altra vegada de bosc i ens trobem a dintre el torrent Reguedell. Tenim dos opcions, o seguir torrent amunt (mes pendent) o girar seguint el camí cap a l'esquerra, que es torna a endinsar a bosc i segueix pujant fent llaçades, per sortir més amunt, quan s'acaba el bosc i ja tenim a la vista el Cerverís per acabar de pujar-hi. Aquest tram de bosc, abans d'arribar al torrent i desprès, en alguns moments hem deixat el camí per collir alguns bolets, però no hi ha pèrdua.
Arribats al Cerverís, fem un petit descans i seguim camí cap al Balandrau, que ja tenim amb tota la carena, a la vista. Quan arribem al Balandrau, ja aprofitem per dinar i tenir una "detallada" explicació dels treballs fotogràfics del company Pere.
Desfem el camí fins al Cerverís i ara seguim una pista que passa pel seu darrera i que seguim fins al Pla de Batlló. Aquí  passem el filat, i ja anem baixant buscant un camí marcat al mapa Alpina, però que no hem vist una traça definida per seguir. Anem baixant amb el GPS en ma per no deixar aquest "camí" del mapa i anant esquivant els arbres que ens trobem pel mig. Fem cap un altra vegada a la pista i la tornem a travessar cap a baix. Hem d'anar a parar a un prat que tenim a la vista més avall, el Pla de la Caritat. Des de aquí tenim per sota nostre, un corriol que va a parar a una pista. Seguim un tram direcció Sud per no fer una pendent forta, baixant al dret per trobar el corriol. Una vegada ja hi som, l'anem seguint fins sortir a la petita pista, que ens baixarà fent llaçades fins a Pardines.
Ens acomiadem de la nostra companya d'excursió, la Eulàlia, a qui desitjo molt bona sort amb les seves expectatives laborals i personals.

Distància recorreguda                19,5 km.
Desnivell acumulat                      1.415 m.
temps efectiu, sense parades       6 h. 32'

Enllaç al àlbum de fotos de Eduard