20141025

Pont de Perella - Santa Magdalena - Collada de la Jaça - Els Pelats - Pont de Can Beia

Aquest dissabte, organitzem una sortida matinal, perquè interessa estar aviat al cotxe i retornar cap a casa.
Per tant, organitzem de manera que deixem un cotxe a destí, al pont de Can Beia i amb l'altre anem fins al inici, al pont de Perella. Per accedir-hi, agafar la C 38 direcció a Sant Pau de Segúries i cap al final de la recta que hi ha abans d'arribar al restaurant de cal Repunxó, a ma esquerra surt una pista de terra, on hi ha l'indicador a Santa Magdalena de Perella. L'agafem i només passar el pont medieval, deixem el cotxe.
Comencem a caminar pujant per la pista asfaltada a l'esquerra i agafem de seguida un caminet on hi ha una fita. L'anem seguint i ens puja ràpidament a Santa Magdalena. Passem pel costat de Can Perella i agafem un camí que surt a la dreta, direcció N. El seguim fins a Clot de Francs, segons el mapa Alpina que portem. Aquí intentem pujar a l'esquerra, per seguir un camí marcat al mapa. No el sabem trobar i anem passant pel mig de bosc, sense cap camí definit. Hi ha un moment que el tornem a trobar, però de seguida es torna a perdre. Aquest camí s'ha perdut. Fem cap finalment, orientant-nos al coll d'Òliba.
Aquest tram, es millor no deixar el camí que surt de can Perella i hem deduït que acaba pujant igualment al coll d'Òliba, encara que al mapa nostre no hi consta.
Una vegada som al coll, trobem marques vermelles a alguns arbres, agafem cap a la dreta, direcció N. primer i desprès NE., un corriol que ara està marcat amb pintura color fúcsia brillant, que ens va pujant de manera molt definida per dintre bosc, fins al coll de la Canal.
Arribats al coll, seguim aquestes marques de color fúcsia pintades als arbres, el corriol ens va pujant de vegades definit i altres no tant al terra, però sempre amb marques visibles, cap a dalt la carena de Bonaguia de Baix. Quan falten molt pocs metres per arribar a dalt la carena, s'acaben les marques (Deduïm que pot ser una traça marcada per caçadors). Tenim a la vista la carena i acabem pujant-hi, a dalt hi ha un filat que anem seguint a la dreta, sense gaire camí, però en direcció NE. fins arribar al cap de uns 300 metres, al coll de Bonaguia de Dalt. Aquí retrobem el camí marcat a mapa i que segueix en la mateixa direcció al Collet Mulladar i Collada Fosca, on ja anem a trobar el camí d'Itinerànnia que ens porta per La Llosada i Tres Mates, fins a tocar la Collada de la Jaça.
Aquí decidim de fer punt de retorn i desfem camí fins a la Collada Fosca i seguir primer a SE. i desprès NE. cap al Turó dels Pelats. Aquest tram s'ha d'anar amb compte perquè les marques de Itinerànnia no son abundants. Crec, que deuria de estar més be marcat.
Ja comencem a baixar de forma més decidida, seguint les traces del camí i trobant alguna marca groga de tant en tant, deixem el bosc per entrar en una baixada (els pelats) on el terreny es més pedregós i s'ha d'anar amb compte de no relliscar. Sortim a la Jaça d'en Coll i de seguida a baix al pont de Can Beia, a la carretera, on tenim el cotxe al davant nostre.

No es una sortida circular
Distància recorreguda              10,2 km.
Desnivell acumulat                    603 m.
Temps efectiu, sense parades   3 h.

Enllaç a la traça ( compte amb la observació de la ressenya)

Enllaç àlbum de fotos Pere:
plus.google.com/photos/116289844979906679971/albums/6074619951061726481?authkey=COeCqqbap-CCpQE