20141105

El Puigsacalm, pels Tosells.

Diades especials aquesta setmana. Ens ha vingut a visitar la nostra amiga Elodie. Es la guia que ens acompanya tots els anys a les nostres estades als Alps.
Avui, hem pensat de fer una escapada al Puigsacalm, per anar desprès a dinar a La Caseta de Les Planes, una bona escudella i carn d'olla.
Sortim des de Bracons, pel camí tradicional a Puigsacalm i quan ja portem uns 300 m. caminant, hi trobem la fita que ens marca el punt d'inici als Tosells. Uns metres més amunt de la fita hi ha també a un arbre la marca.
Comencem a pujar i passem per la Roca del Corb, i pugem per les canals del Tosell Petit i Tosell Gros. Desprès, ja seguim per la Collada Fonda i cap als Clivillers. Baixem més avall, per anar a rebre als companys que han pujat per la Font Tornadissa, i quan ens trobem, aprofitem per fer una queixalada.
Seguim camí cap al Puigsacalm i Puig dels Llops, gaudint de la bona vista que ens ofereix el dia clar. Ens en tornem fins als Clivillers i de baixada, anem tant animats xerrant, que ens passem el baixador a la Font Tornadissa. Quan ens en adonem, ja estem al Collet de la Mata, així que corregim el rumb i anem a buscar el camí que ens portarà fins a uns 250 m. més avall de la Font Tornadissa i ja baixem pel camí tradicional (GR) fins a Coll de Bracons.
Ara ja només ens queda agafar els cotxes i anar a cruspim-se l'escudella i carn d'olla que ens espera.

Distància recorreguda               10,9 km.
Desnivell acumulat                    531 m.