20141127

Ermites de Santa Coloma de Farners

Aquest dijous i per les previsions de pluja, hem decidit no allunar-nos molt de Girona. Així que ens hem decidit per anar fins a Santa Coloma de Farners i fer una ruta per algunes de les seves ermites.
Deixem els cotxes a l'ermita de Farners i el primer que fem es dirigir-nos cap a dalt al castell. Pugem primer al Turó del Vent per veure be tota la vessant del eix, i desprès acabem d'arribar-nos al castell de Farners.
Un cop visitat, baixem per un corriol direcció S., que surt per la part on hi ha la porta d'accés, per anar a buscar la pista principal per on hem pujat amb els cotxes. Passem per davant La Casilla i anem seguint la pista fins que arribem a un punt on a la dreta, i surt una pista de bosc, que te una tanca. Seguim ara per aquesta pista i passem per davant de Can Planes Vell i anem seguint camí fins a Santa Victòria de Sauleda, on parem per esmorzar.
Seguim ara el camí indicat a Sant Pere Cercada i des de Sant Pere, seguim fins L'Argimon. Els camins son gairebé tots per pista, tret de d'algun petit tram de corriol. Quan som a Argimon, se'ns acosta una cortina d'aigua que puja de sud a nord i fa que decidim de marxar ràpidament direcció a l'ermita de Farners.
Durant el trajecte, ens cau una petita pluja, però per sort el gruix de la turmenta se'n va cap a la costa. Arribem a Farners i ja torna a lluir el sol, amb el que decidim de quedar-nos a dinar a l'ermita, per marxar desprès.

Distància recorreguda              19,8 km.
Desnivell acumulat                    706 m.