20141106

L'Olla de Vallter

Segona jornada amb la nostra amiga Elodie.
La primera intenció per avui, era d'anar al Puigmal. Ahir, des de Puigsacalm hi vàrem veure força blancor de neu i ens hi va fer repensar. Així que la decisió ha estar anar a Vallter.
Aquesta setmana, el dijous fem la primera sortida de neu de la temporada. El dia està molt bonic pel cel clar i el sol que fa, però ja comencem a notar la Tramuntana i ens fa pensar que encara en travarem mes per dalt.
Sortim de l'estació direcció a la Portella de Mantet. Als pocs metres, ja trobem la primera neu, però està molt be per caminar-hi. Anem pujant fins a la Portella i a dalt, la Tramuntana ja es molt forta. La sensació de fred, es deu acostar als -10 º, perquè a baix a l'estació ja estaven els -2 º.
Ens dirigim cap a munt al Pic de la Dona i´quan hi arribem, hem de baixar de cota d'altitud i anar uns 150 m. més a la dreta, per anar a buscar el resguard al vent, a un petit turó que sobresurt. La temperatura deu ser molt baixa i estem tots amb molta sensació de fred.
Arribats al Coll de la Geganta, la majoria decideixen de baixar cap a Vallter i els altres, enfilem cap a Bastiments. A l'Esquena d'Ase tornem a sentir el vent fred, però sembla que va minvant la seva força; anem tirant amunt i quan ja som a la Creu, si ens situem a la carena, sí que hi bufa, però només uns metres a sota per la cara sud, ja no ho fa. Acabem d'arribar al pic i desprès, sense encantar-nos fem la baixada cap al Coll de la Marrana. La baixada, la fem ràpida, doncs el gruix de neu, ens permet de tallar pel dret, igual que fem per baixar des del Coll de la Marrana. El camí de tornada cap a l'estació també el fem a base de dreceres.
Quan arribem a trobar-nos amb el companys, ja han fet plans per anar a dinar al Repunxó, així que tots cap a vall i a dinar.
Avui al vespre, també tenim sopar de comiat amb Elodie, a La Crosa de Sant Dalmai.

Ruta circular
Distància recorreguda             10,3 km.
Desnivell acumulat                  845 m.