20141108

Puigsacalm, pels Ganxos Nous, des de Joanetes.

Sortida programada per la Colla L'Isard, de Bescanó
Deixem els cotxes a la zona de aparcament que hi ha al Hostal de Dalt, a la part alta del poble, al costat de la carretera.
Seguim uns metres cap al interior i al primer carrer, fem gir a l'esquerra. Uns metres més enllà, ja trobem un filat, amb un pas, que ens indica el camí. Anem pujant per sota bosc, seguint la traça, i anem a sortir a Puig Sadevesa, des d'on ja tenim tot el macís al nostre abast visual.
Continuem pujant i assolim el Puig del Soi; un poc més amunt ja ens endinsem a dintre el canal equipat, que ens pujarà a dalt, al Puig Corneli.
Desprès de la foto de grup, ens dirigim a Santa Magdalena, on fem parada per esmorzar. Desprès continuem caminant rumb SO., per anar a buscar el pal indicador que ens ensenya el camí per pujar cap a Puigsacalm. L'anem seguint, amb compte en alguns trams, per la humitat que hi ha, i el risc de relliscades. Quan arribem a dalt, anem primer al Puig dels Llops i desprès al Puigsacalm. No ens entretenim gaire, perquè està bufant la Tramuntana freda, i no es gens agradable estar per allà.
Tornem a baixar amb tant o més compte que a la pujada fins a trobar la cruïlla del camí de Santa Magdalena. Allí hem de seguir el camí senyalitzat cap a Les Olletes. Anem baixant fins arribar-hi i un poc més avall, ja agafem el camí que surt a la dreta i que va pujant sota bosc, en una llarga diagonal que ressegueix el perfil de la paret rocosa que tenim al dalt nostre.
Aquest camí ens porta fins al Coll del Forn, on parem per dinar. Desprès, i des del mateix Coll, surt per la dreta, un camí que va seguint a ran de cinglera, direcció SO., i que ens tornarà a portar a enllaçar amb el camí que hem pujat al matí. A partir de aquí, ja només ens queda desfer camí fins als cotxes.

Ruta circular
Distància recorreguda              13,8 km.
Desnivell acumulat                   1.110 m.
Temps efectiu, sense parades   6 h. 30'

Enllaç a les fotos, a la plan web de la Colla L'Isard