20141122

Xenacs i Serra de Marboleny, des de Les Preses.

Molt bonica sortida la que hem fet avui, amb diversos companys de la Colla L'Isard, de Bescanó.
Independentment que la ruta ja es bonica pel seu recorregut, a més, avui hem coincidit amb la "simfonia de tardor", esplèndida amb els diferents colors que ens han ofert els boscos de fageda que hem caminat. Avui hem donat la benvinguda a la Mercè i en Carles, dos nous caminants a la Colla.
Sortim des d'un aparcament que hi ha al extrem est del poble de Les Preses, al carrer que va cap al càmping Natura. Comencem caminant direcció S. per de seguida girar a E. direcció a les cases de El Pinell i El Pujol, buscant el camí de pujada a Xenacs, per les Barrincoles, que ens fa guanyar ràpidament el desnivell per arribar a Xenacs, on fem una petita parada per esmorzar i arribar-nos al mirador amb vistes a Olot.
Seguim camí direcció al Collet de Puig Rodon, per pujar desprès a dalt del Puig, un altre mirador a la vall del Corb, que tenim als nostres peus. Desfem camí fins al Collet i seguim direcció E. el camí que  per una fageda, ens acaba de pujar a dalt la carena de la Serra de Marboleny, on ja trobem les marques de color grog de la Itinerànnia.
Anem seguint aquest camí, sempre direcció E. fins al baixant d'en Camps, on el deixem per pujar al Serrat de Roca Lladre (907 m), punt culminant de la sortida d'avui. Seguim cap al E. per baixar al Pas d'en Vidal, un possible camí de baixada a la vall. Seguim el camí per la carena, marca groga, direcció E., que ens porta pel Pas d'en Genís, collada dels Saiols, els Rossoladors, fins arribar al coll de les Llaceres. Aquí deixem el camí d'Itinerànnia i comencem a baixar pel camí de les Llaceres, que ens baixa ràpidament pel mig de la fageda fins a baix a can Betra. Aquí agafem la pista d'accés a la casa i la seguim direcció N. fins a tocar a la Cooperativa de La Fageda, on seguim una altre recorregut de Itinerànnia, direcció NO. fins enllaçar al GR 2 que seguim direcció O. cap a can Jordà i anem seguint passant a la vora de l'Estany, Planissars, fins a La Creu, on deixem la pista cimentada, per continuar seguint la direcció S. del indicador, pujant cap a Sant Martí del Corb, ermita romànica del S. XII.
Seguim direcció O. fins a Sant Miquel del Corb un altra ermita romànica, més gran e important que la anterior i de la mateixa època. Seguim cap al O. el camí que ressegueix el perfil de la muntanya i se'n va cap al Camp Fondo, lloc on el camí te opció de anar cap a Olot i també cap a Les Preses, lloc per on continuem, agafant la vessant de Les Preses. Passem pel Collet de la Cantina i acabem baixant cap al pla, pel costat del càmping Natura, fins als cotxes.

Distància recorreguda             18,3 km.
Desnivell acumulat                   785 m.
Temps efectiu, sense parades   5 h. 52'

Enllaç a la plana web de la Colla L'Isard per veure més fotos  http://www.collaisard.cat/