20141211

Campdevànol - Sant Marc d'Estiula - Torrent d'Estiula (o de la Cabana) - Campdevànol

Per planificar aquesta sortida, s'ha de tenir en compte, on es deixa el cotxe. Hi ha dos opcions, o deixar-lo i sortir des del poble de Campdevànol (afegir 2,5 km.), o deixar-lo al aparcament que hi ha a la vora del càmping Pirinenc. Aquesta segona opció suposa pagar 10 € per cotxe i dia.
Nosaltres, hem deixat el cotxes a un polígon que hi ha abans d'arribar al càmping, però ja ens han advertit que no es pot deixar allà.
Comentat això de la logística, comencem a caminar amb un dia esplèndid, de cel blau i amb molt bona visibilitat. Seguim un camí que va paral·lel a la carretera, fins a la zona d'aparcament. Passem al altre costat de riera i una vegada passat el càmping, agafem el camí de can Paraire (formatgeria) i uns 300 m. més amunt, deixem la pista, per agafar camí marcat amb pintura groga, que ens va pujant per dintre el bosc fins al Collet de Sant Quintí. Seguint el camí marcat, anem pujant fins a Sant Quintí de Puig-rodon, on fem parada per esmorzar.
Desfem camí fins a la Collada i anem seguint el camí marcat, cap al Coll del Vent i pujar decididament fins a Sant Marc d'Estiula, a la Serra de Sant Marc, punt culminant de la nostra sortida.
Seguim camí direcció SO fins al coll de la Creu de Ginebre i aquí canviem a direcció S baixant per un corriol que hi ha passant el filat; anem a parar als Plans de les Ajagudes; el camí gira a SE i ens baixa mes avall, al Pla de les Bigues. Seguim baixant pel camí i passem el Collet de Reixac, el camí segueix direcció E i ens porta al Coll de l'Oró. Aquí fem un gir direcció N per acabar baixant fins a Sant Feliu d'Estiula.
Seguim la pista, direcció NE que ens portarà fins a la riera d'Estiula i abans d'arribar als gorgs, deixem el camí i baixem a uns prats, on ens parem per dinar.
Continuem a trobar el camí que hem deixat i baixem a la riera, per trobar el primer gorg, el del Colomer, ara ja anem seguint pel costat la riera i anem trobant la resta de gorgs, Petit del Colomer, del Forat, de la Bauma, de l'Olla, de la Tosca i finalment el de la Cabana, que hi dona nom al paratge.
Seguim el camí que va a la Font de Querol i des de allí, ja desfem camí fins als cotxes.

Distància recorreguda              20,5 km.
Desnivell acumulat                   773 m.
Temps efectiu, sense parades   5 h. 54'

Enllaç al àlbum de fotos de Joan