20141218

Riba del Onyar i volcà de La Crosa. Dinar de Festes.

Avui, hem planificat una sortida curta, perquè tenim previst fer un dinar de germanor amb tots el caminants, que han pogut i s'han volgut aplegar amb nosaltres.
La proposta, ha estat una agradable descoberta de les rodalies de Sant Dalmai. Sortida totalment recomanable a nivell familiar.
Hem sortit des del poble de Sant Dalmai, creuant la carretera pel semàfor i agafant la carretera direcció a Brunyola. A l'altura del pont que creua l'Onyar, hem agafat el camí que surt pel seu marge esquerre, per no tenir que creuar-lo més endavant per la passera. Seguim el curs, riu amunt i el paisatge es molt bonic. Encara està molt recent la riuada d'aquests dies i hi ha moltes restes de brossa i arbre per les voreres.
Anem caminant i arribem a la resclosa d'en Borra. Seguim caminant pel pla fins anar a sortir a una pista que passa pel davant de Can Aulina i el camí segueix fins a un punt on fa un gir a la dreta, direcció E. i segueix planejant i baixant. Passa pel darrera de Can Bosch que ens queda a la nostra dreta i desprès fa una pujada fins a dalt als camps. Ja podem observar al davant nostre, que el terreny ja comença a tenir l'aparença volcànica. Tant com ens hi atansem, ja veiem la gredera al costat de la carretera. Anem fins al mirador, des d'on veiem el gran cràter del volcà. Anem seguint direcció a Can Coll i abans d'arribar-hi creuem la carretera, per anar a buscar el camí que va rodejant el cràter per la seva part alta, doncs amb les ultimes pluges, pensem que hi pot haver fang a la part baixa. Anem fent la volta i passem a la vora de can Buanya i seguim camí fins a pujar a Sant Llop, resta de l'ermita romànica. Desprès tornem a desfer camí per anar a baixar cap a Sant Dalmai.
Desprès d'aquesta bonica passejada, ens en anem a dinar al restaurant La Crosa, a Sant Dalmai. Totalment recomanable per el bon servei, menús i tracte del seus propietaris, el Josep i la Conxi.
Desprès del dinar, fem una cantada de nadales i cançons, per part del grup i acompanyats a guitarra, pianola i flauta, acabant d'arrodonir la diada. Ens hi hem aplegat vint-i-quatre companys de Colla.
Vull donar les gràcies a tots el companys i companyes, que amb la vostra presència aquest dia i durant tot el curs del any, sortida a sortida, heu fet que el grup vagi creixent en bona harmonia.
Aprofito per desitjar unes Bones Festes a tots els lectors d'aquest bloc i agrair-vos el comentaris que heu fet.

Distància recorreguda              11,1 km.
Desnivell acumulat                    189 m.